Szerző: Koi Tamás

2020. szeptember 29. 12:50

Újabb engedményt tenne a Google, csak vihesse a Fitbitet

Kész újabb engedményeket tenni, szakkifejezéssel újabb önkéntes kötelezettségvállalást tenni az Európai Bizottság számára a Google annak érdekében, hogy az EU versenyjogi szerve jóváhagyja a Fitbit tavaly novemberben bejelentett felvásárlását.

Nem adja könnyen áldását a Google és a Fitbit nászára az Európai Bizottság. Az EU végrehajtó szervének versenyjogi hivatalának beleegyezése is szükséges ahhoz, hogy az Alphabet - a Google anyacége - a tavaly novemberben kiadott szándéknyilatkozatnak megfelelően felvásárolhassa a fitnesszórákban utazó Fitbitet, ám a szervezet nem tartja elégségesnek azokat a versenypiaci hátrányokat kiküszöbölő biztosítékokat, melyeket a vevő eddig előterjesztett.

Az Alphabetnek ezért újabb, pontosan meg nem határozott önkéntes kötelezettségvállalásokat kellett tennie a Bizottság részére, melyek kiértékelése az ilyenkor szokásos protokoll szerint a versenytársaknak és más, piaci érintetteknek megküldött kérdőív alapján történik. A kiértékelést követően, legkorábban december 23-án hozhat döntést a szervezet arról, hogy ezúttal biztosítottnak látja-e, hogy a felvásárlás nem torzítja a versenyt a fitnesszórák és digitális egészség-megoldások európai piacán.

Elindult a heti kraftie hírlevél!

Rapid IT karrier tippek és trendek szerdánként az inboxodban.

Elindult a heti kraftie hírlevél! Rapid IT karrier tippek és trendek szerdánként az inboxodban.

A Fitbit felvásárlásának versenyjogi aspektusai mellett kiemelt figyelmet kap annak adatvédelmi vetülete is, nevezetesen, hogy mit kezd a Google a mintegy 23 millió Fitbit-felhasználó személyes adataival, beleértve az edzéseken rögzített paraméterekkel, illetve a korábbi felhasználók számíthatnak-e arra, hogy a Google célzott reklámokkal bombázza majd őket. 

A cég már közvetlenül a felvásárlás bejelentését követően igyekezett leszögezni, hogy az üzlet kizárólag arról szól, hogy a Google házon belüli, versenyképes terméket tudjon állítani az okosórák piacát jelenleg uraló Apple Watch-csal szemben, a reklámtargetálás kapcsán pedig szintén kijelentette, hogy nem képezi a tervek részét a megszerzett ügyfélkör bármilyen szintű monetizálása.

Mik azok a sötét mintázatok, vagy ahogy az angol nevezi őket, dark patternek? Miért találkozunk egyre többször velük és mit tehetünk, hogy ne kerüljünk a csapdájukba?

a címlapról