Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Trello-versenytársat indít a Microsoft

Gálffy Csaba, 2016. június 07. 11:38

A vállalati Office 365-előfizetőknek hamarosan élesedik a munkaszervezést segítő új szolgáltatás.

Új, vizuális csapatmenedzsment-eszközzel egészül ki a Microsoft Office termékcsalád. A tavaly ősz óta tesztelt Planner most hivatalosan is elérhetővé vált, a következő hetekben pedig élesedik globálisan a vállalati Office 365 előfizetőknek.

A Planner egyébként egy vizuális munka- és kollaboráció-szervező eszköz, projektmenedzsmentre, tennivalók kiosztására és követésére. A Microsoftnak egyébként már volt egy hasonló szoftvere, a Project, az viszont sok esetben túl sokat tudott/túl bonyolult volt, és nem is illeszkedett nagyon jól a Microsoft új szoftveres architektúrájába.

Kinézetét és működését tekintve a Planner tulajdonképp egy Trello-klón, ugyanúgy táblákra (board) lehet feltűzni a különböző feladatokat, azokhoz pedig embereket, fájlokat, határidőket rendelni. A piacon a Trello mellett a Planner az olyan szolgáltatásokkal száll szembe, mint az Atlassian JIRA Core vagy az Asana - ezek már korábban komoly felhasználói bázist építettek ki, elsősorban informatikai cégek körében. A Planner ígérete, hogy a megközelítést elhozza a hagyományosabb területen működő cégeknek is, könnyen kezelhető, egyszerű és átlátható felületen.

Az új szolgáltatás mellett szólhat, hogy jól integrálódik a Microsoft más termékeivel. A Planner például együttműködik az Office 365 Groups szolgáltatással, a felületén ugyanazok a beszélgetések érhetőek el, mint Outlook 2016-ban, a webes Outlookban vagy a mobilos alkalmazásokban. A Plannert a Microsoft a OneNote-tal is összekötötte, minden tervhez automatikusan tartozik egy OneNote jegyzetfüzet. Az Office-ban készült fájlokat pedig csatolhatjuk az egyes kártyákhoz, ami automatikusan feltölti a SharePoint Online dokumentumkezelőjébe - így pedig offline is elérhető marad.

A szoftver egyik egyedi eleme a "Hub", a központi vezérlőpult, ahonnan a döntéshozók áttekinthetik az egyes projektek működését, kereshetnek a feladatok között, vagy épp munkavállalók szerint listázhatják a kiosztott feladatokat.

A Planner nem része az otthoni Office 365 előfizetésnek, a Microsoft közlése szerint csak az Enterprise E1-E5, Business Essentials, Premium és Education csomagokba kerül bele. A tervek szerint a következő néhány hétben zajlik a szolgáltatás globális elindítása, ahogy elérhetővé válik a Planner, automatikusan bekerül az Office 365 app launcherbe, az előfizetés üzemeltetőjének ehhez semmit sem kell tennie.

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.