Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
Reagáltunk az igényekre: 40 órás Java képzést indítunk haladóknak szeptember 13-án!

Nem tud nőni az LG, a tévék sem húzzák a céget

Hlács Ferenc, 2016. január 26. 13:30

Az LG tévés és okostelefonos üzletága sem hozott számottevő előrelépést a vállalatnak a tavalyi zárónegyedévben. Egyedül a járműkomponensek hoztak jelentős bővülést, a részleg ugyanakkor még gyerekcipőben jár.

Nem tudott növekedni 2015 utolsó negyedévében az LG, a vállalat a veszteséggel zárt időszakban kevesebb mint 12,1 milliárd dollárnak megfelelő koreai wonos bevételt könyvelhetett el, mintegy 4,7 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A koreai gyártó háza táján a mínuszos negyedik negyedév nem ritka, miután az ünnepekre eladott termékek egy részét már a harmadik negyedévben leszállítják, de közrejátszanak benne az ilyenkor hagyományos leárazások, illetve megnövekedett promóciós költségek is. A vállalat 116,6 millió dolláros veszteséggel zárta a negyedévet, ez előrelépésnek mondható 2014 Q4-ben jelentett, 170,7 millió dolláros mínuszhoz képest.

Annak dacára, hogy világ második legnagyobb kijelzőgyártójáról van szó, a cég televíziók terén sem tudta hozni a tavalyi teljesítményt, otthoni szórakoztatóelektronikai üzletága, az egy évvel korábbi értékhez képest 13 százalékos visszaeséssel 3,93 milliárd dolláros bevételt termelt, mintegy 91 millió dolláros profit mellett. Ezért a cég elsősorban a televíziók iránti gyenge globális keresletet okolja, amely előrejelzései szerint nem javul majd belátható időn belül. A prémium tévék piaca ugyanakkor az LG szerint növekedés előtt áll, a vállalat a területre szánt UHD, illetve OLED modelljetől vár fellendülést a későbbiekben.

A tavalyi Q3-at lehúzó mobil kommunikácós részleg eredménye 2014 zárónegyedévéhez képest 2015 végén bevétel tekintetében nem mozdult el számottevően, az üzletág 3,14 milliárd dollár bevételt könyvelhetett el - a negyedév profit helyett azonban 36,5 millió dolláros veszteséggel zárult a részleg számára, ami nem kevesebb mint 164 százalékos visszaesés a megelőző év hasonló időszakához képest. A 15,3 millió eladott okostelefon ezzel együtt csak két százalékkal kevesebb, mint az azt megelőző év során leszállított mennyiség. A területen a verseny a várakozások szerint idén sem enyhül majd, a különböző gyártók idei csúcsmodelljei már a küszöbön vannak. Az LG évi két prémium okostelefon piacra dobásával igyekszik állni a sarat - noha ez már szinte minimumnak számít, a Samsung például tavaly mindjárt négy csúcsmodellt adott ki.

Hajszálvékony növekedésről számolt be a cég háztartási gépekkel és légkondicionálókkal foglalkozó üzletága. A terület 3,19 milliárd dollárra tudta növelni bevételét a 2014 utolsó negyedében rögzített 3,16 milliárdos értékről, ami szűk, 1 százalékos gyarapodást jelent - a profit növekedése itt jóval látványosabb, az a tavalyit értéket 133 százalékkal szárnyalja túl, 179 millió dollár. A jövőben az LG ezen a téren leginkább a fejlett országokban számít előrelépésre, ennek megfelelően legújabb termékeit is utóbbi régiók igényeihez szabja majd - az eladások szempontjából gyengébben teljesítő Kína és a bizonytalan helyzetű Közel-Kelet a háttérbe szorul.

Végül de nem utolsó sorban a vállalat fiatal, tavaly indított járműkomponens üzletága is folytatja stabil növekedését. A részleg egyelőre a gyártó bevételének csupán kis részéért felel, 2015 utolsó negyedében 433 millió dollár bevételt termelt, közel 37 százalékkal többet, mint az egy évvel korábbi, 317 milliós összeg. Az ehhez társuló vékony, nyolcmillió dolláros nyereséggel a részleg indítása óta először fordult termőre. A területet elsősorban az autós szórakoztatóelektronikai rendszerek hajtották, a gyártó attól további növekedésre számít az okos- és elektromos autók térhódításával.

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.
Tudod mennyit keres egy jó Java-fejlesztő? Tudod mennyi nyitott pozíció van csak itthon? A kereslet nagy, a kínálat kicsi. Reagáltunk az igényekre.