:

Szerző: Voith Hunor

2015. szeptember 2. 13:25

Szigorít mobilbarát feltételein a Google

Túl zavaróak a teljes képernyős alkalmazáshirdetések, a vállalat visszaszorítaná őket. A Google szerint egyre több, amúgy mobilbarát oldal jelenít meg saját alkalmazásának telepítésére buzdító, zavaróan nagy hirdetést, ha érzékeli, hogy felületét mobileszközről érik el.

A Google még tavaly novemberben vezette be a mobilbarát címkét mobilos keresési eredményeinél, ezzel jelezve a felhasználóknak azokat az oldalakat, melyek megfelelően optimalizáltak mobilkészülékes megjelenítésre. A vállalat néhány hónappal később bejelentette, hogy a "mobilbarátságot" keresési eredményeinek rangsorolásakor is figyelembe fogja venni - a kitételnek megfelelő oldalakat előnyben fogja részesíteni, a nem mobilbarát weblapokat pedig hátrébb sorolja.

Ez a lépés a Project Zeróhoz és a Flash-tartalmak megjelenítésének korlátozásához hasonlóan szintén egy olyan intézkedés, amit a keresőóriás kiemelt piaci helyzetéből adódóan egy általa (és amúgy sokak által) megfelelőnek tartott változás felgyorsításának kikényszerítésére alkalmazott. A változtatásnak meg is lett az ereménye, mára szinte minden fontosabb oldal kapott mobilos változatot is, hiszen annak hiánya egyszerűen túl nagy (nem)láthatósági kockázatot jelent a Google által dominált keresőpiacon.

A teljes képernyős appreklám nem mobilbarát

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét!

A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét! A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

A Google most bejelentette, hogy szigorít a mobilbarát minősítés feltételein, és frissíti az ennek megállapítására szolgáló tesztjét is. A cég azokat a teljes képernyős (vagy annak "jelentős részét kitakaró") felugró alkalmazáshirdetéseket szeretné visszaszorítani, melyeket az amúgy mobilbarát oldalak tulajdonosai akkor jelenítenek meg, ha a felhasználó mobileszközről nyitja meg a honlapot, de okostelefonján vagy tabletjén nincs telepítve a vonatkozó mobilalkalmazás. Az ilyen promóciós módszert alkalmazó oldalakat november 1-től a Google nem fogja mobilbarátnak minősíteni, így azok ugyanúgy hátracsúsznak a keresési eredményekben, mintha ettől az egy kitételtől eltekintve se lennének mobilbarátak.

A cég a kifogásolt gyakorlat helyett a Native App Install Banners és Smart Banners használatát javasolja, melyek segítségével az oldalak tulajdonosai a keresési eredmények között promotálhatják mobilalkalmazásaikat - Chrome és Safari böngészőket használóknak. Az egyéb teljes képernyős felugró hirdetések ellen a Google egyébként nem emelt kifogást, így csak a túl sokat eltakaró apphirdetéseket lesz érdemes novemberig eltávolítani.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 26. 23:59

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.