:

Szerző: Dömös Zsuzsanna

2015. április 17. 14:00

Szabadabb kezet adott a Yahoo-nak a Microsoft

Újragondolta kereső megállapodását a Microsoft és a Yahoo. Utóbbi a jövőben már nem csak a Microsoft szolgáltatását használhatja, és a hirdetésértékesítés rendszere is jelentősen átalakult.

Új alapokra helyezi a keresőszolgáltatás és online hirdetésértékesítés terén folyó együttműködését a Yahoo és a Microsoft. A 2009-ben kötött, tíz évre szóló megállapodás a két cég keresési tevékenységét egyesítette, erről akkoriban bővebben is írtunk. Ennek értelmében a Yahoo a Microsoft akkor újonnan indult keresőjének algoritmusát, a Binget kezdte el alkalmazni. Míg a Microsoft feladata eddig főként a keresőmotor fejlesztése volt, addig a Bing Ads platform által szállított hirdetések értékesítése többnyire a Yahoo kezében összpontosult. A most bejelentett változtatások alaposan átalakítják az eddigi felállást.

Nagyobb szabadság a Yahoo-nak

A Microsoft Bingje ezentúl nem lesz kizárólagos szolgáltató a Yahoo asztali kereséseinél - ugyan a vállalat továbbra is használni fogja a Bing találatait és hirdetéseit, de más keresőt is bevethet. A Yahoo generálhat alternatív szolgáltatásokra épülő keresési eredményeket és kísérő hirdetéseket, de 51 százalékban a Microsoft hirdetéseit és technológiáját kell használnia. A fennmaradó 49 százalék esetében szabadon dönthet - akár maga is monetizálhatja, vagy eladhatja más cégnek, például a Google-nak, bár erre nem sok esélyt látnak az elemzők.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét!

A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét! A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

A két cég a hirdetések értékesítését is újragondolta. A kiemelt ügyfelekkel eddig exkluzívan a Yahoo! értékesítési csapata foglalkozott. Az új irányelvek szerint a Microsoft is jobban kiveszi ebből a részét a Bing Ads platform exkluzív értékesítőjeként, a Yahoo pedig csak saját, Gemini platformjának értékesítője lesz. Az alapkoncepció, mely szerint a felek osztoznak a bevételen és a Microsoft a Yahoo! oldalain realizált bevétel 88 százalékát átutalja a Yahoo-nak, nem változik.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 27. 06:51

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.