Szerző: Hlács Ferenc

2013. augusztus 30. 08:25

Mobil appokba költöznek az Amazon termékei

Már alkalmazásokból is vásárolhatunk az Amazon online áruházából. Az új Mobile Associates API-val a fejlesztők az appokból kínálhatják eladásra az online bolt termékeit, és minden vásárlásból az ár hat százaléka üti a markukat.

Nyit a fejlesztők felé az Amazon, új Mobile Associates API-jával. A programozási felület lehetővé teszi, hogy a felhasználók úgy vásárolhassák meg az online áruház termékeit, hogy közben nem hagyják el az éppen megnyitott alkalmazást. Az Amazon a hirdetésekkel támogatott ingyenes “freemium” appokra akar a fejlesztőnek jövedelmező alternatívát kínálni, azok ugyanis hat százalékot kapnak minden vásárlás után. A funkció bármelyik androidos szoftverbe beépíthető.

Bár elsőre kérdésesnek tűnik, hogy miért is vásárolna bárki egy-egy alkalmazásból, amikor a vállalat weboldalára látogatva annak teljes termékpalettáját böngészheti, az Amazon mégis lát fantáziát az ötletben, többek között a “digital bundling” vagy “digitális árukapcsolás” keretei között. A koncepció lényege, hogy az egyes termékeket az alkalmazásokban található kiegészítőkhöz kapcsolják. Egyszerű példa, ha a felhasználó vesz egy pólót, azt egy adott játékban a karaktere is megkapja például. Ez komoly motivációt jelenthet a fejlesztők számára, főként ha saját kapcsolódó termékeket kezdenek árulni alkalmazásaikhoz, hiszen a hat százalékos részesedést továbbra is jár nekik.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Az API emellett természetesen lehetőséget kínál egyetlen termék, vagy böngészhető kategóriák beágyazására is. A felület beépítéséhez az appkészítők adott ASIN (Amazon Standard Identification Number – az online áruház azonosítói) készletből és kulcsszavakból válogathatnak, vagy használhatják az Amazon Product Advertising API-t a különböző árucikkek meghatározására.

A Days of Wonder társasjáték-kiadó az elsők között vehetett részt a Mobile Associates programban, és Ticket to Ride című játékának androidos változatába már be is építette annak lehetőségeit. A játékosok az alkalmazásból megrendelhetik a játék fizikai változatát, melyhez kiegészítőket vásárolva, azok virtuális verziója is elérhetővé válik számukra. A funkció használata nem különösebben bonyolult: miután a felhasználó vásárlást kezdeményez az adott alkalmazásból, egy felugró ablak jelenik meg a termék adataival és árával. Innen az Amazon “1-Click Ordering” segítségével egyetlen kattintással, vagy bökéssel megrendelheti a kiválasztott árut.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról