Szerző: Koi Tamás

2012. április 16. 13:28

Bérbe adta volna hálózatát a RIM

Az elmúlt hónapokban több lehetőséget is megvizsgált a BlackBerryket gyártó kanadai Research in Motion annak érdekében, hogy megfordítsa szerencséjét a mobilszektorban. Az értékének tavaly jelentős részét elvesztett cég radikális stratégiaváltása azonban egyelőre a híresztelések szerint elmarad.

Távozása előtt radikális, erősen az operátorokra építő stratégiaváltást sürgetett a Research in Motion (RIM) egykori társelnök-vezérigazgatója, Jim Balsillie. A posztjáról már idén januárban lemondott, ugyanakkor továbbra is az igazgatótanácsban ülő Balsillie azután hagyta el végleg az általa alapított céget, hogy tervét a társaság legfelsőbb vezetése elkaszálta. Nem hivatalos információk szerint az 51 éves szakember lényegében bérbe adta volna a RIM egész világra kiterjedő hálózatát a mobilszolgáltatóknak.

BlackBerry-szolgáltatást mindenkinek!

A BlackBerryket üzemeltető háttérinfrastruktúra rendkívül kiterjedt, számos extra funkcióval (például adattömörítés, fejlett adattitkosítás, nagyfokú menedzselhetőség) rendelkező, továbbá kívülről teljesen hozzáférhetetlen egységet alkot. A rendszer nélkül a BlackBerry okostelefonok számos funkciója működésképtelen. A szolgáltatás értékesítését eddig is a mobilszolgáltatók végezték, különböző üzleti modellek szerint, ebből a szempontból ugyanakkor lényegében a RIM viszonteladóinak számítottak. A több tízmillió ügyféllel rendelkező BlackBerry Internetszolgáltatás egyébként jelenleg nagyságrendileg egymilliárd dollár bevételt termel negyedévente a kanadai vállalatnak.


A RIM két egykori társelnök-vezérigazgatója (jobbra Balsillie)

Ezt a bevételfaktort kívánta erősíteni Balsillie azzal a tervével, hogy a BlackBerry-szolgáltatás értékesítését a BlackBerryken túlra is kiterjesztette volna. Mindez azt jelentette volna, hogy az eddig csak a BlackBerryk számára hozzáférhető zárt rendszerhez más gyártók okostelefonjai is csatlakozhattak volna, kihasználva a megoldás nyújtotta előnyöket.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

A terveket közelről ismerő, nevük elhallgatását kérő alkalmazottak szerint a terv megvalósulása az operátorok számára komoly előnyökkel járhatott volna. A mobilszolgáltatók a RIM háttérrendszerének hathatós támogatásával egészen új konstrukciójú mobilinternet-csomagokat kínálhattak volna előfizetőknek, nem elsősorban a benne foglalt adatmennyiségre, hanem az elérhető speciális szolgáltatásokra helyezve a hangsúlyt.

Jól járhattak volna az operátorok

A RIM szolgáltatói partnerei egyes piacokon (jellemzően Délkelet-Ázsiában vagy Indiában) most is kínálnak olyan csomagokat - kizárólag BlackBerrykhez -, melyekkel csak korlátozott körű szolgáltatásokat lehet igénybe venni. Így például vannak olyan, kifejezetten olcsó mobilinternet-csomagok, melyekkel csak a csevegőszolgáltatás vagy például a Facebook-elérés működik, az viszont korlátlanul. A mobilszolgáltatók számára a RIM rendszerének kiterjedt használata egyben azt is jelenthette volna, hogy a tömörítési algoritmusnak köszönhetően jelentősen kisebb forgalom áramlik át a teljes adathálózaton, ezzel komoly hálózati erőforrásokat felszabadítva.

A kiszivárgott információk szerint Balsillie tervét végül a RIM új, januárban kinevezett elnök-vezérigatója, a német gyökerekkel rendelkező, erősen technológiaközpontú vezetőnek tartott Thorsten Heins húzta keresztbe, aki mögé a teljes igazgatótanács - beleértve Mike Lazaridist, Balsillie korábbi társát - felsorakozott. Heins a cég többi vezetőjével karöltve kitartóan bízik abban, hogy az év végén érkező BlackBerry 10 operációs rendszer, valamint az új hardverek újra komoly sikert hoznak a BlackBerryk számára, bár a legutóbbi, a cég pénzügyi helyzetéről meglehetősen borús képes festő üzleti jelentés kapcsán még azt mondta, a RIM minden lehetőséget megvizsgál a szerencse megfordítására, beleértve a szorosabb együttműködési és akvizíciós irányokat.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról