Szerző: Bodnár Ádám

2010. július 2. 10:59

Jobb kijelzőt kapott és olcsóbb is lett a Kindle DX

Az Amazon a Kindle-lel az első, széles körben elterjedt és népszerű elektronikus könyvolvasót dobta piacra, azonban az eltelt évek során a versenytársak száma szépen nőtt, és nem csak a kategórián belül, hanem azon kívül is, például az iPaddel. A cég most frissítette a DX csúcsmodellt, ami jobb kijelzőt és alacsonyabb árat is kapott.

A világ legnagyobb könyvesboltját működtető cég piacra dobta a legnagyobb Kindle-modell, a DX továbbfejlesztett változatát. A Kindle DX 2009 májusában jelent meg, a többi változatnál nagyobb, 9,7 hüvelykes, 824x1000 pixeles kijelzővel. Az új verzió kijelzője továbbra is 9,7 hüvelykes, a felbontása is változatlan maradt, azonban a kontrasztja a vállalat állítása szerint 50 százalékkal növekedett, ami a szövegek még jobb olvashatóságát eredményezi, elsősorban erős környezeti fénynél, például a szabad ég alatt.

Az úk Kindle DX-et egyszerű megkülönbözteti a régitől, mivel a színe nem fehér, hanem szürke, amely optikailag is rájátszik a szöveg kontrasztjának kiemelésére. A készülék ára is jelentősen csökkent, a korábbi 489 dollárról 379 dollárra, ami mai árfolyamon 86 ezer forintot jelent. Ez a magyar piac számára is örvendetes hír, a Kindle DX-et ugyanis az Amazon a világ számos országába, így hazánkba is szállítja. A 3G-modemmel felszerelt készülékhez a mobilszolgáltatási hátteret a Vodafone biztosítja, legalábbis a lefedettségi térképek alapján. A legolcsóbb iPad a Kindle DX-nál majdnem kétszer drágább lesz Magyarországon.

A 10 hüvelykes kijelzővel rendelkező iPad komoly versenytársa a Kindle-nek. Bár a LED háttérvilágítású LCD-kijelzője ugyanolyan alkalmatlanná teszi szövegek olvasására mint bármelyik noteszgépet, nagy előnye a megjelenítőnek hogy színes és animációk, videók megjelenítésére is alkalmas, ellentétben a Kindle e-Ink kijelzőjével. Az iPadnek és a hozzá hasonló tableteknek jó esélye van arra, hogy alapjaiban megváltoztassák a magazinpiacot és multimédiás képességeik révén egy teljesenj generációs elektronikus kiadványok létrejöttét tegyék lehetővé. Az iPaddel együtt az Apple saját elektronikus könyvesboltot is indított.

Az Amazon azonban igyekszik elkerülni a közvetlen összecsapást az iPaddel, a vállalat folyamatosan hangsúlyozza, hogy a Kindle nem akar több lenni egy elektronikus könyvolvasónál, abban viszont a legjobb szeretne lenni. "Ez egy teljesen más termékkategória" - mondta Jeff Bezos, az Amazon vezére.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról