Szerző: Barna József

2001. május 29. 21:27

Összeesküvés-elmélet: MSN Internet és Xbox

[Yahoo!] A Microsoft ma jelentette be, hogy 50 millió dolláros reklámkampány keretében kívánja népszerűsíteni MSN (Microsoft Network) internetszolgáltatási rendszerét az Egyesült Államokban. Elemzők szerint a szoftveróriás így próbálja elcsábítani a felhasználókat az AOL Time Warnertől, mely alig egy hete mintegy 2 dollárral 23,90 dollárra emelte korlátlan havi előfizetésének díját.

[Yahoo!] A Microsoft ma jelentette be, hogy 50 millió dolláros reklámkampány keretében kívánja népszerűsíteni MSN (Microsoft Network) internetszolgáltatási rendszerét az Egyesült Államokban. Elemzők szerint a szoftveróriás így próbálja elcsábítani a felhasználókat az AOL Time Warnertől, mely alig egy hete mintegy 2 dollárral 23,90 dollárra emelte korlátlan havi előfizetésének díját.

A Microsoft ezzel szemben az országos kampány ideje alatt mindazon új ügyfelei részére, akik június 30-áig előfizetnek a szolgáltatásra, három hónapos ingyenes internethozzáférést biztosít, valamint 2003. január 1-jéig garantálja, hogy a havi 21,95 dolláros előfizetési díjat nem emeli.

Azon túlmenően, hogy az AOL Time Warner által bevezetett áremelés kiváló alkalom lehet a Microsoft számára a vékonyabb pénztárcájú ügyfelek elcsábítására, feltehetően egyéb indokok is szerepet játszanak abban, hogy a redmondi szoftveróriás ismét hatalmas összegeket fordít egy rövid távon csupán elenyésző hasznot ígérő marketingakcióra. Valószínűsíthető ugyanis, hogy e lépésével cég egyben a Sony PlayStation 2 játékkonzoljának egyesült államokbeli piaci helyzetét is igyekszik gyengíteni.

Hiszen, amint arról nemrég beszámoltunk, a Sony éppen az AOL Time Warnerral kötött megállapodást, melynek értelmében a PlayStation 2 internetezésre felkészített új változata az AOL hálózatán keresztül lesz alkalmas online játékra, netböngészésre, e-mailek küldésére valamint csevegésre. A Sony üzleti stratégáinak e lépése kellemetlen meglepetést okozott a Microsoftnak, ugyanis a cég által szintén grandiózus kampány közepette beharangozott, és a tervek szerint november 8-án boltokba kerülő Xbox konzol egyik legnagyobb előnye a rivális termékekkel szemben - egészen eddig egyedülálló szolgáltatásként - éppen a szélessávú internetelérés támogatása volt.

A kraftie a HWSW IT-karrierrel foglalkozó, immár sok tízezer IT szakembert mozgató meetup- és podcast-sorozata. Mostantól pedig már egy hírlevél is! Iratkozz fel Te is, ha szeretnél heti egyszer egy rövid, de értékes karrierfókuszú tartalmat kapni.

a címlapról