Szerző: Barna József

2001. május 20. 16:10

NVIDIA pletykák: az Xboxtól a GeForce 10-ig

[The Register, Beyond3D] Az utóbbi időben számos érdekes információ látott napvilágot a világhálón az NVIDIA jelenlegi és eljövendő grafikus chipjeivel kapcsolatban. Ezek közül feltétlenül említésre érdemes a Beyond3D fórumában publikált rövid kivonat, mely az NVIDIA termékfejlesztésért felelős alelnökével az E3 kiállításon lefolytatott beszélgetés legfontosabb tanulságait foglalja össze. Ebből a következő tényszerűnek tűnő adatokat emelnénk ki:

[The Register, Beyond3D] Az utóbbi időben számos érdekes információ látott napvilágot a világhálón az NVIDIA jelenlegi és eljövendő grafikus chipjeivel kapcsolatban. Ezek közül feltétlenül említésre érdemes a Beyond3D fórumában publikált rövid kivonat, mely az NVIDIA termékfejlesztésért felelős alelnökével az E3 kiállításon lefolytatott beszélgetés legfontosabb tanulságait foglalja össze. Ebből a következő tényszerűnek tűnő adatokat emelnénk ki:
  • a jövő héten várható a GeForce3 chipre épülő kártyákat támogató hivatalos NVIDIA driver megjelenése
  • az Xbox fejlesztése már két évvel ezelőtt megkezdődött, ami valamelyest hátráltatta a PC-s piacra szánt termékek fejlesztését (ezek szerint az NVIDIA úgy gondolja, hogy le van maradva?)
  • a cég jelenleg nem foglalkozik a Tile-based architektúra implementálásának gondolatával
  • 2001 őszén új termékkel rukkol elő a cég
  • az Xbox grafikus chipje a GeForce3 alapjaira épül, ám attól eltér abban a tekintetben, hogy két T&L motor található benne, és természetesen magasabb órajelen működik
  • az NVIDIA-nál öt fejlesztői csapat dolgozik új termékek, technológiák fejlesztésén
További spekulációkra adott okot Jen-Hsun Huangnak [képünkön], a cég elnök-vezérigazgatójának a héten, a Monte Carlo-i System Builders Summiten elmondott beszéde, melyben Huang nagy vonalakban vázolta az NVIDIA rövid távú terveit. Huang, aki az NVIDIA megalapítása előtt az LSI Logic Corporationnél illetőleg az AMD-nél dolgozott, úgy látja, hogy cége technológiája egy új mozgalmat indított el a fiatalok körében, mely tíz éven belül radikálisan meg fogja változtatni a számítógépekről vallott jelenlegi elképzeléseinket.

Prezentációjában Huang, bevallottan nem valós termékneveket használva, utalt a cég jövőbeni termékeire is. Egy általa GeForce 6-nak nevezett termék 2003-ban jelenik majd meg. Az új chip 100 millió tranzisztorból épül fel, 500 MHz-en fut, és képkockánként (frame) 1-5 millió poligon megjelenítésére lesz képes. Ezt követi majd három év múlva a GeForce 10, amely már 300 millió tranzisztort tartalmaz, és működési sebessége a 750 MHz-es frekvenciát is eléri.

A kraftie a HWSW IT-karrierrel foglalkozó, immár sok tízezer IT szakembert mozgató meetup- és podcast-sorozata. Mostantól pedig már egy hírlevél is! Iratkozz fel Te is, ha szeretnél heti egyszer egy rövid, de értékes karrierfókuszú tartalmat kapni.

a címlapról