Szerző: Vörös Péter

2001. május 11. 00:49

Jövő héten önállósul a Roxio, az Adaptec CD-író szoftverekkel foglalkozó részlege

[CNET] A Roxio CD-író szoftverei méltán világhírűek: az Easy CD Creator a Windows, míg a Toast for Macintosh a Mac világban a legnépszerűbb CD-író program. Ezenkívül olyan PC-gyártó óriások telepítik gépeikre a cég digitális média szoftvereit, mint a Dell, a Gateway és a Hewlett-Packard. A programokkal a felhasználók audió, videó, fotó és más, pl. az Internetről származó adatokat tudnak CD-re rögzíteni.

[CNET] A Roxio CD-író szoftverei méltán világhírűek: az Easy CD Creator a Windows, míg a Toast for Macintosh a Mac világban a legnépszerűbb CD-író program. Ezenkívül olyan PC-gyártó óriások telepítik gépeikre a cég digitális média szoftvereit, mint a Dell, a Gateway és a Hewlett-Packard. A programokkal a felhasználók audió, videó, fotó és más, pl. az Internetről származó adatokat tudnak CD-re rögzíteni.

Tavaly mintegy 24 millió CD-íróval együtt adták el a cég szoftvereit, ez a teljes CD-író piac 70%-át jelenti. Elemezők szerint az idei év végére 100 millió CD-író lesz használatban, ez a szám 2004-ben 400 millió lesz.

Chris Gorog (Görög Kristóf ?), a cég elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a következő hetekben erőteljes reklámkampányba kezd a jövő héten önállósuló Roxio. Gorog szerint a cég érdekes esetnek számít a Szilícium-völgyben: 1998. óta jelentősen nyereséges a cég, évi 85%-kal nő a forgalom - ennek ellenére szinte senki nem ismeri a vállalatot. Az elemzők egyetértenek abban, hogy a cég előtt álló egyik nagy kihívás az, hogy meg kell ismertetni a nevét a fogyasztókkal.

A Roxio hivatalosan már ma önállósul az Adaptectől, a tőzsdei bevezetés hétfőn lesz a Nasdaqon. Eredetileg az Adaptec tavaly ősszel szerette volna bevezetni a tőzsdére a Roxiót, de akkor a kedvezőtlen piaci feltételek miatt a halasztás mellett döntöttek.

A Roxio forgalma a március 31-vel zárult 2001-es pénzügyi évben közel 120 millió $ volt. Összehasonlításként az 1996-os pénzügyi évben a cég forgalma mindössze 13,3 millió $ volt. A Roxio forgalmának mintegy 60%-át adja a főbb PC-gyártóknak történő értékesítés, a fennmaradó 40%-ot a kiskereskedelmi forgalom teszi ki.

Gorog véleménye szerint a PC-eladások csökkenése nem érinti súlyosan a vállalatot, mivel a CD-írók forgalma továbbra is nő. A Roxio forgalma az üres CD forgalom növekedésének megfelelően egyre nő. 2000-ben világszerte összesen 4 milliárd üres CD-t adtak el.

Az elemzők szerint azonban a Roxiónak egyre inkább ki kell terjesztenie palettáját a videoalkalmazásokra. Gorog szerint a Roxiónak minden adottsága megvan ahhoz, hogy jól szerepeljen a videofelvételi piacon. "A következő 4-6 héten belül jelentős bejelentést fog tenni a Roxio a DVD-felvételi piacra történő belépéssel kapcsolatban" - mondta Gorog.

Gorog azt is hozzátette, hogy a Napster népszerűsége jelentősen növelte a cég eladásait tavaly. Elemzők szerint akkor sem lesz bajban a Roxio, ha a Napster és a hozzá hasonló szolgáltatók a pereskedések miatt veszítenek népszerűségükből - ez esetben a Roxiónak a nagy lemeztársaságokkal kellene szövetkezni a további növekedés biztosítása érdekében.

Gorog elmondta, hogy ha a MusicNet (a RealNetworks és három nagy lemeztársaság, a Warner Music, az EMI és a Bertelsmann BMG közötti zenei előfizetős közös vállalat) beindul az idén késő nyáron vagy kora ősszel, akkor a Roxio szeretne a hivatalos CD-író partner lenni.

Érdekesség még az is, hogy Gorog szerint a Microsoft a Roxio CD-író szoftverét fogja beépíteni az október végén megjelenő Windows XP operációs rendszerbe - lehet, hogy ez lesz egy újabb Microsoft elleni antitröszt per kezdete?

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról