Szerző: Bodnár Ádám

2001. április 25. 11:48

Hosszú az út még az AMD processzoros szerverek eljöveteléig

[CNet] Az AMD talán az eddigi legnagyobb lépést tette a szerverpiaci megjelenése felé, amikor megállapodott a japán NEC-vel, hogy az AMD processzorokat használjon streaming media szervereiben. A rack-be építhető rendszer egy számítógépen kódolja a digitális adást, két másik számítógép pedig az interneten keresztül eljuttatja azt a vevőkhöz.

[CNet] Az AMD talán az eddigi legnagyobb lépést tette a szerverpiaci megjelenése felé, amikor megállapodott a japán NEC-vel, hogy az AMD processzorokat használjon streaming media szervereiben. A rack-be építhető rendszer egy számítógépen kódolja a digitális adást, két másik számítógép pedig az interneten keresztül eljuttatja azt a vevőkhöz.

Az AMD nagyon elszántan igyekszik a szerverek piaca felé. Ezen a piacon nagyobbak az árrések, de a vevők sokkal szigorúbb igényeket támasztanak, mint az asztali számítógépek esetében. Ezért adódik lehetősége az Intelnek az árcsökkentésekre: az asztali gépekbe szánt processzorok árát jelentősen leengedheti, mert a szerverekbe szánt chipek esetében nincs versenytársa és magasan tarthatja a nyereséget.

Az AMD által megcélzott low-end szerverek (100.000 dollárnál olcsóbb gépek) piaca egy év alatt 7 százalékot nőtt és 2000-ben elérte a 31 milliárd dollárt - állítja az IDC piackutató intézet.

Ám ahhoz, hogy az AMD betörjön erre a piacra, nem elég egy jó processzor. Egyfelől meg kell győzni a vevőket az AMD chipek teljesítményéről és megbízhatóságáról, másfelől a szervergyártóknál el kell érni, hogy adják fel az Intellel kötött kedvező megállapodásaikat.

A szerverpiaci megjelenéshez az AMD-nek előszöt a vállalati asztali gépek terén kellene babérokat szereznie, és a konzervatív vásárlóknak életképes alternatívát kínálni az Intellel szemben. De ez igen nehéz lesz, ugyanis vállalati körökben az "Intel Inside" nagyon jól csengő márkanév. Ha sikerült meggyőzni a vállalati vezetőket az AMD megoldások minőséget, megbízhatóságot és az Intelhez képest alacsonyabb árakat kínálva, akkor megnyílhat az út a nagyobb megrendelések felé.

Természetesen ezt az AMD is tudja, és nem bíz semmit a véletlenre. A vállalat nemrégiben szerződtette a Gartner elemzőjét, Kevin Knoxot, hogy segítse az AMD termékek eljuttatását a vállalati piacokra. A korábban a Compaq asztali számítógépeket népszerűsítő Ed Ellett pedig a szerverek és munkaállomások marketingjéért felel.

Az AMD egyelőre csak kisebb cégeket tudott maga mellé állítani, ilyenek az U-tron Technologis vagy a Net Integration Technologies. A Sun által nemrég megvásárolt Cobalt Networks régebben forgalmazott AMD processzoros szervereket, de az új Cobalt gépekben egytől egyig Intel chipek dolgoznak. A Penguin Computing azért ejtette az Athlon processzorokat, mert nem állt a rendelkezésére többprocesszoros platform.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról