:

Szerző: Bodnár Ádám

2001. március 29. 13:14

Online játékok nélkül maradnak a japán Xbox-tulajdonosok?

A Microsoft Xbox konzolok japán vásárlói csak a készülék árusításának második évében játszhatnak az online játékokkal - áll a Microsoft egyik "titkos" dokumentumában, amelyet egy japán játékfejlesztőknek tartott konferencián adott ki a redmondi szoftvercég.

A papír szerint a Microsoftnak először ki kell építeni a megfelelő "rajongói tábort" a 18-30 év közötti férfiak körében, és csak ezután fektet majd be az internetes játékokba.

Az elemzők meglehetősen szkeptikusan fogadták a hírt. Szerintük ugyanis bármennyire is jók a Microsoft Xbox hardverparaméterei, az online játék hiánya miatt a konzol könnyen hátrányba kerülhet majd a PlayStation2-vel szemben, amelyhez ebben a hónapban jelennek meg az internetes hálózati kapcsolatot biztosító eszközök.

Az olyan játékok, mint az Everquest, vagy a Sega Dreamcast-on játszható Fantasy Star Online rengeteg embert vonzanak. Az Everquest online fantasy játéknak például nem kevesebb, mint 80.000 játékosa van világszerte egyszerre, és összesen 330.000 ember kapcsolódik be rendszeresen a játékba, amiért havi 10 dollárt fizet.

A Microsoft mereven elzárkózott a dokumentum tartalmának ismertetésétől illetve bármilyen kommentártól. "A dokumentum tartalma nem nyilvános. Nem mondhatom el, mi hangzott el a konferencián és a stratégiánkkal kapcsolatos időpontokról sem beszélhetek" - nyilatkozta a Microsoft szóvivője Kazuyuki Takada.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 26. 20:02

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.