:

Szerző: Vörös Péter

2001. március 19. 01:06

A játék-szoftver kiadó Electronic Arts a legjobban szereplő számítástechnikai részvény a Nasdaq indexben

A játék-szoftver kiadó cég a Nasdaq 100-ban az egyetlen technológiai cég, amelynek részvényárfolyama emelkedett az előző egy évben. Még ha egyedül az idei évet nézzük, akkor is az Electronic Arts a Nasdaq 100 18 olyan cégének egyike, amelynek nőtt a részvényárfolyama. Hogy sikerült ilyen sikeresen túlélnie a cégnek a Nasdaq történetének eddigi legnagyobb árfolyamesését?

Elemzők szerint a siker egyik összetevője az, hogy a cég három játék hardver platformra is ad ki játékokat: Sony PlayStation, Nintendo és az eljövendő Microsoft Xbox konzolra. Az USA-ban tavaly októberben mutatta be a Sony a PlayStation 2-t, míg a Nintendo és a Microsoft ez év végéig mutatják be új konzoljukat. A Nintendo a jövő héten mutatja be Gameboy Advance modelljét Japánban.

Az Electronic Arts a GamePower Web-hely Top 10 játéka közül hármat tudhat magáénak - természetesen ezek egyike a cég legjobban ismert játéka, a Sims/SimCity.

A Lehman Brothers egyik elemzője, Felicia Kantor szerint a jelenlegi konzol upgrade a gyorsabb 128-bites technológiára egy várhatóan 5 éves termékciklus második évét jelenti a videójáték szektorban. Elemzők véleménye szerint a játék szektorban viszonylag jól előre lehet jelezni a profitokat és a részvényárfolyamokat. Kantor éves szinten 20-25%-os növekedést vár az iparág egészében, ami manapság igen jónak számít, tekintve, hogy a számítástechnikai/telekommunkációs/elektronikai iparágak sorra jeleznek előre zéró vagy csak igen alacsony növekedést.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 26. 00:43

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.