Szerző: Vörös Péter

2001. március 10. 09:03

A Vivendi éves nettó nyeresége 60%-kal nőtt

[Bloomberg, CNET] A Vivendi Universal SA piaci értéke szerint a világ második legnagyobb média vállalata tavaly 2,3 milliárd euros nettó profitot ért el, szemben az 1999-es 1,4 milliárd euroval. A növekedés főleg a telefonszolgáltatásoknak és a utility részlegeknek volt köszönhető.

Jean-Marie Messier, a cég vezérigazgatója tavaly vette meg 30 milliárd $-ért a Seagram-et (ehhez a céghez tartozott többek között a Universal Music Group) abban a reményben, hogy a zene, a filmek, a TV és az Internet kombinációja emelni fogja a vállalat nyereségét. A cég tegnapi nyilatkozatában azt közölte, hogy "nagyon bíznak" abban, hogy sikerül elérni a 2000-2002 közötti forgalmi és nyereség növekedési célokat.

A Vivendi kijelentette, hogy a várakozások szerint a média ill. telekommunikációs eladások forgalma évi 10%-kal, míg az adózás előtt nyereség évi 35%-kal nő 2000-2002 között. A cég szerint 2002-ben 420 millió euros megtakarítást sikerül elérni a Seagram és a Canal Plus (Európa legnagyobb fizetős TV csatornája) megvásárlása révén. Jövőre az akvizíciók eredményeként 1 milliárd euroval nő a Vivendi forgalma és 220 millió euroval nő az adózás előtti nyereség.

A 2000. évi forgalom 37%-kal 41,8 milliárd eurora nőtt, míg az adózás előtti nyereség 39%-kal 6 milliárd eurora nőtt. A média ill. telekommunikációs részleg adózás előtti nyeresége több, mint megduplázódott és 2,2 milliárd eurot tett ki. Az akvizíciókkal korrigált éves forgalom 19%-kal 52,5 milliárd eurora nőtt, míg az adózás előtti nyereség 48%-kal 7,2 milliárd eurora nőtt.

A Vivendi Universal részvényárfolyama 0,95 euroval (1,4%-kal) 71,5 eurora nőtt pénteken.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról