Szerző: Vörös Péter

2001. február 20. 07:31

A negyedik negyedévben nőtt az Internetes kereskedelem aránya az összes eladásokon belül az USA-ban

[Bloomberg] A negyedik negyedévben az Interneten lebonyolított vásárlások 8,69 milliárd $-t tettek ki, ez az összes kereskedelmi forgalom kb. 1%-a. A harmadik negyedévben ez az érték 0,8% volt (6,39 milliárd $). A növekedés egy része természetesen az ünnepi szezonhoz kapcsolódott, de természetesen azt is mutatja, hogy az átállás a hagyományos kereskedelmi formákról az Internetre egyre inkább kézzel fogható: az olyan Internetes kiskereskedők, mint az Amazon.com, Yahoo! és 1-800-Flowers.com, amelyek egyre inkább beívódnak a köztudatba.

A felmérést az USA kereskedelmi minisztériuma végzi, idestova öt negyedéve. Az eredmények azt mutatják, hogy egyelőre még mindig kicsi a súlya az Internetes kereskedelemnek az USA-ban. Mindenesetre a negyedik negyedév volt az első olyan időszak, amelyben sikerült elérni a bűvös 1%-os.

A felmérés célja az, hogy megvizsgálják azt, hogy milyen hatással van az Internetes kereskedelem a gazdaság egészére. 2000-ben az Internetes kiskereskedelmi forgalom összesen 25,8 milliárd $ volt, ez az összes kereskedelmi forgalom 0,8%-a volt. 1999-ben a fogyasztók 17,3 milliárd $-t költöttek Internetes vásárlásokra, ami több, mint kétszerese volt az 1998-as 7,7 milliárd $-nak.

A teljes kiskereskedelmi forgalom a tavaly negyedik negyedévben az előző negyedévhez képest 5,4%-kal 856 milliárd $-ra nőtt. Az Internet alapú forgalom 35,9%-ot nőtt a harmadik negyedévhez képest.

A cégek saját bevallása szerint az Amazon.com, a legnagyobb Internetes kiskereskedő az ünnepi szezonban 31 millió árucikket szállított le, a Yahoo! USA-beli bevásárló site-jain keresztül lebonyolított megrendelései megduplázódtak.

A Web site látogatottságot mérő Media Metrix piackutató cég adatai szerint az online boltok átlagos heti látogatottsága a Karácsonyt megelőző öt héten 34,3 millió volt, szemben az egy évvel korábbi hasonló időszakban megfigyelt 26,3 milliós értékhez.

Elemzők szerint egyszerű az oka a növekedésnek: több fogyasztónak van Internet hozzáférése és egyre kevésbé tartanak az online vásárlásoktól. A szállítási késések is ritkábbak voltak, mint 1999-ben.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról