Szerző: Vörös Péter

2001. február 5. 08:05

Csökkentek a fogyasztói PC eladások, de növekedtek a vállalati PC eladások Európában

[CNET, ZDNN] A Dataquest piackutató cég adatai szerint vegyes eredményekkel zárultak a PC eladások a tavalyi negyedik negyedév során: a fogyasztói PC forgalom csökkent, míg a vállalati PC forgalom növekedett. A fogyasztói PC eladások egészen pontosan 4,7%-kal csökkentek a negyedik negyedévben az előző év hasonló időszakához képest. Viszont az összes európai negyedik negyedéves PC forgalom, ami a vállalati eladásokat is magában foglalja, 2%-kal 11 millió db PC-ra emelkedett. A Dataquest definíciója szerint fogyasztói PC az a PC, amelyik 1000$-nál kevesebbe kerül. (A Dataquest szerint az 1000$-nál drágább PC-k egyszerűen nem elég olcsók ahhoz, hogy új vevőket hozzanak.)

Németország a legnagyobb európai PC piac, 7,1 millió eladott PC-vel 2000. egészében (4,3%-os növekedés 1999-hez képest), Nagy-Britannia a második legnagyobb, 6,1 millió eladott PC-vel (7,9%-os növekedés), a harmadik helyen Franciaország áll 4,3 millió eladott PC-vel (1,1%-os csökkenés). Oroszország volt a leggyorsabban növekvő piac: 28,9%-os volt a növekedés a PC eladásoknál, összesen 1,4 millió PC-t adtak el Oroszországban.

A dollár emelkedése az euróval szemben november nagy részében ahhoz vezetett, hogy emelkedtek a PC alkatrész árak és így a PC árak is Európában. Ha a dollár kedvezően alakul az euróhoz képest, az pontosan az ellenkező hatást válthatja ki az idén.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról