Szerző: Bőle György

2001. február 2. 20:26

10. születésnapját ünnepli a Doom és Quake játékok készítője, az id Software

Tegnap ünnepelte 10. születésnapját a játékaival stílust teremtő id Software. A cég nevéhez olyan játékok fűződnek, mint a Wolfenstein, a Spear of destiny, a Doom széria, és természetesen a Quake trilógia. Az id játékai nem csak az elmúlt évtized játékiparának mutattak irányt, hanem a 3D-s chipek tervezőinek, gyártóinak is, miközben a cég lelke, tulajdonosa, főprogramzója, John Carmack valóságos legendává vált.

Az elmúlt 10 évben, a Wolfenstein óta hihetelen sikerszériát tudhat maga mögött az id Software, játékaik nagyon jól fogynak, azok gerincére (engine) pedig számos más sikeres játék épült (pl. Half Life), melyek hatalmas bevételeket hoznak a minden eladott példány után járó licenszdíj jóvoltából.

Az utóbbi pár évben számtalan más fejlesztő cég is készít hasonló játékokat, ezzel jelentős konkurenciát biztosítva az id Software számára. A cég kritikusai, illetve a szkeptikusok szerint, ha játékaik már nem is a legjobbak játékélmény szempontjából a piacon, azok motorja mégis mindig a legjobb, legfejlettebb. Ennél a pontnál szintén megszokás jegyezni, hogy manapság az id Software több pénzt keres a Quake motorokra készített számos játék után befolyó licenszdíjakból, mint magukkal a saját játékaikkal.

Egy dolog viszont vitathatatlan: jelenleg még ők a műfaj kirányai!

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról