Szerző: Vörös Péter

2001. február 1. 11:19

Az ázsiai/csendes-óceániai PC piac továbbra is erős marad dacára a globális lassulásnak

A Gartner Group felmérése szerint a 2000. negyedik negyedévben a PC eladások továbbra is erősek Ázsiában/Csendes-óceániában (Japán nélkül számítva), különösen a fogyasztói ill. a kis és közepes méretű vállalati (SME) piacoknak köszönhetően. A PC eladások száma ebben a régióban elérte a 17,5 millió db-ot 2000-ben, ez 31%-os növekedést jelent 1999-hez képest. A PC piac ebben a régióban a következő években is erős kereslettel számolhat.

A régió egészét nézve a fogyasztói piacon a penetrációs ráta nagyon alacsony, mindössze 2%, ezért a PC növekedésnek jó lehetőségei vannak, főként az olyan alulfejlett országokban, mint Kína. Ezenkívül Ázsiában a vállalatok 90%-a SME és a felmérések szerint ezeknek csak egy elenyésző kisebbsége van számítógépesítve - ez pedig hatalmas keresletet jelenthet ennél a szektornál.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról