Szerző: Bodnár Ádám

2001. január 9. 11:30

A BitBoys és John Carmack

A legnagyobb porhintő címre méltán pályázó BitBoys elnökével, Shane Long-gal beszélgetett a Gamers.com . Long elmondása szerint az XBA (Xtreme Bandwith Architecture) alapján készülő chip már közel van a fizikai megvalósuláshoz.

A legnagyobb porhintő címre méltán pályázó BitBoys elnökével, Shane Long-gal beszélgetett a Gamers.com. Long elmondása szerint az XBA (Xtreme Bandwith Architecture) alapján készülő chip már közel van a fizikai megvalósuláshoz.

Mint ismeretes, a BitBoys elképzelése szerint a memóriasávszélesség problémáját a chipbe ágyazott frame buffer-rel lehet a leghatékonyabban leküzdeni, és egy ilyen eljárást szabadalmaztattak közösen az Infineon-nal.

Az Infineon közben novemberben bejelentette, hogy elkészült a legújabb beágyazott eDRAM technológiával, a C10DD0 kódnevű eljárás lehetővé teszi 0,17 mikronos csíkszélességen alapuló áramkörök építését, legfeljebb 256 megabit beágyazott DRAM-mal. Az így elkészített chipek maximálisan 166 MHz-en képesek üzemelni, a beágyazott memória busza legfeljebb 2048 bites lehet.

Shane Long azt is elmondta, hogy az id Software programozója, a Quake atyja, John Carmack is elismerően nyilatkozott az XBA-ról. Pár óra múlva Carmack ezt közölte az interjút készítő lappal: "Sosem volt kapcsolatom a BitBoys-szal, sosem láttam egyetlen chipet és demót sem".

Duna melletti szabadtéri helyszínen, a Budapest Gardenben idén is megrendezzük a hazai Sysadmindayt, az IT-üzemeltetők világnapját. Standup, IT security meetup, kvízek, szakmázás, barátok, még több sörcsap.

a címlapról

Hirdetés

Ollé, lesz SYSADMINDAY!

2025. július 5. 07:05

Duna melletti szabadtéri helyszínen, a Budapest Gardenben idén is megrendezzük a hazai Sysadmindayt, az IT-üzemeltetők világnapját. Standup, IT security meetup, kvízek, szakmázás, barátok, még több sörcsap.

SEMMI

7

Bemutatkozott a Nothing első igazi csúcsmobilja

2025. július 3. 11:59

A prémium modellnek szánt Nothing Phone 3 legegyedibb vonása a hátlapon található Glyph Matrix, amivel a tervezők célja a főképernyő előtt töltött idő csökkentése.