Szerző: Vörös Péter

2000. december 19. 10:39

A VNU N.V. megveszi az ACNielsen-t 2,3 milliárd $-ért

A holland VNU ezáltal a világ legnagyobb, piackutatási adatokat hirdetőknek ill. kiskereskedőknek nyújtó cégévé válik. A vásárlás készpénzért történik (ez manapság ritkaság). Az ACNielsen főként a fogyasztói viselkedéssel kapcsolatos adatokat gyűjtő piackutató cég. A VNU tavaly már megvette az amerikai TV nézési szokásokat kutató Nielsen Media Research-öt, így az Arthur C. Nielsen által alapított 77 éves cég újra egyesül. A VNU részvényenként 36,75$-t fog fizetni, ez 49%-kal több, mint az ACNielsen pénteki záróárfolyama.

A holland cég azt tervezi, hogy eladja fogyasztói magazinjait és oktatási kiadványait és ehelyett a Billboard ill. a Hollywood Reporter-hez hasonló adatokat, telefonkönyveket és üzleti kiadványokat fog értékesíteni. Az eladni tervezett részlegek kb. fedezni fogják a mostani vásárlás költségeit, jelentette ki Frans Cremers, a cég pénzügyi vezérigazgatója.

Elemzők szerint a VNU-nak jobban növekvő területekre kell összpontosítania és a Nielsen bevásárlások ezt a célt szolgálják. Az ACNielsen-nek olyan nagy vevői vannak, mint a Procter & Gamble és a Coca-Cola. A mostani akvizíció révén a VNU lesz a világ legnagyobb marketing információs cége, évi 2,6 milliárd $-os forgalommal, ez kb. a globális forgalom 18%-a.

A VNU tervei szerint az akvizíció az első negyedévben lezárul és 1-2 éven belül 10-15 millió $-os megtakarítást tervez a holland vállalat.

Az ACNielsen több, mint 100 országban nyújtja szolgáltatásait. A cég forgalmának 2/3-át teszik ki a kiskereskedelmi láncoknak nyújtott adatszolgáltatás. Ezenkívül a cég foglalkozik mozijegy eladások figyelésével és egyéb média rangsorolással és testre szabott kutatást ill. fogyasztói modelleket nyújt. A 21 ezer főt alkalmazó ACNielsen legnagyobb vetélytársa az USA-ban a Chicago-i Information Resources Inc.

A Nielsen Media Research, amelyik 1996-ban vált le az ACNielsen-ről, az USA legnagyobb TV nézettség rangsoroló cége. A VNU tavaly 2,7 milliárd $-ért vette meg a Nielsen Media-t.

Az 9,6-szorosa az ACNielsen előrejelzett adózás előtti nyereségének - ezzel alacsonyabb, mint a Pearson Plc. National Computer Systems Inc. akvizíciója vagy a Reed Elsevier Plc. Harcourt General Inc. felvásárlása. Az ACNielsen várhatóan részvényenként 1,40$-os nyereséggel zárja az évet.

A VNU részvényárfolyama 2,9 euróval (5,8%) 53,25 euróra emelkedett - így a cég piaci értéke 12,5 milliárd euró. Az ACNielsen részvényárfolyama 11 3/8$-ral (46%-kal) 36$-ra nőtt tegnap.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról