:

Szerző: Koi Tamás

2023. március 30. 09:31

Eltűnhetnek a politikai hirdetések a Facebookról

Könnyen előfordulhat, hogy a jövőre esedékes magyarországi önkormányzati választásokon már nem fognak a magyar felhasználók fizetett politikai hirdetésekkel találkozni a Facebookon és az Instagramon, mivel az addig vélhetően hatályba lépő, az online platformokon közzétett politikai hirdetéseket szabályozó uniós rendelet lényegesen szigorítani fogja a közzététel kereteit.

Egész Európában megszüntetheti a Meta saját platformjain, így elsősorban a Facebookon és az Instagramon a fizetett politikai hirdetések közzétételének lehetőségét, legalábbis ezt fontolgatják a cég illetékes felsővezetői a Financial Times forrásai szerint. A lap szerint a cégnél úgy látják, hogy az Európai Unió tagállamaiban rövidesen hatályba lépő, az online közzétett politikai hirdetések kereteit szabályozó rendeletnek a jelenlegi működési modellben nem lehet majd megfelelni - márpedig a jogszabályban foglaltakat megsértő vállalkozásokra tetemes, legfeljebb az előző éves árbevétel 4%-át elérő bírság szabható ki az uniós jogrend szerint.

Az Európai Bizottság által tavaly novemberben előterjesztett, a Parlament részéről pedig idén februárban elfogadott jogszabály kifejezett célja a jogalkotók szerint, hogy az Európai Unió tagállamaiban zajló választások, referendumok eredményét ne lehessen etikailag megkérdőjelezhető módon befolyásolni. A jogszabálytervezet egyik kimondott célja így az, hogy a választások során megjelenő, politikai szereplőkhöz köthető álhírek számát drasztikusan csökkenteni lehessen a közösségi médiában.

fb_ads

Az AI és a nagy full-full-stack trend

Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.

Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.

A jogszabálytervezet két fontos momentuma, hogy kifejezetten tiltja a politikai hirdetések ún. mikrotargetálását, ami gyakorlatilag minimálissá teszi a hirdetők mozgásterét a célzott hirdetéseket illetően, emellett szigorúan tilos lesz kiskorúak adatainak politikai hirdetők általi bárminemű feldolgozása. Az új jogszabály emellett tiltaná azt is, hogy nem EU-s entitások uniós politikusok vagy pártok kampányait finanszírozzák.

A politikai hirdetéseknek ezen felül több új elemet is tartalmazniuk kellene a jogszabály értelmében, így például a hirdetés közzétételekor egyértelműen fel kellene tüntetni, hogy politikai hirdetésről van szó, szerepeltetnie kell a szponzor nevét, a kampányra/hirdetésre aggregáltan elköltött pénzmennyiséget és esetlegesen egyéb, a hirdetés kontextusát vagy célját világossá tevő információt. Ezeket az adatokat a hirdetőknek a hirdetési platformok felé kvázi önbevallásos alapon kell közölnie.

A várhatóan még idén hatályba lépő uniós jogszabály az organikus elérésű tartalmak elhelyezését nem fogja befolyásolni.

Október 13-án 6 alkalmas, 18 órás CI/CD alapozó képzést indítunk. Az élő képzések órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról

roszkoszmosz

12

Saját Starlink-riválist indít Oroszország

2025. szeptember 17. 13:43

Az első indítások idén év végén jöhetnek, 2035-re valósulhat meg a teljes, országos lefedettség, beleértve az Észak-sarkvidéket.