A Max rebrand után itt a WBD újabb hátraarca
Két, önállóan működő tőzsdei cégbe szervezi ki főbb tevékenységeit a Warner Bros Discovery, mely a lépéssel részben visszacsinálja a WarnerMedia és a Discovery 2022-es egyesülését.
A Max át(vissza)nevezése HBO Max-ra május közepén csak a kezdet volt, a folytatás pedig már-már a legfordulatosabb hollywoodi produkciókat idézi: a tulajdonos Warner Bros Discovery (WBD) hétfőn bejelentette, hogy két, önállóan jegyzett tőzsdei cégbe szervezi ki főbb tevékenységeit. A lépéssel az elmúlt évtizedekre jellemző konszolidációs trendnek fordít hátat a médiavállalat, melynek eredményeként olyan globális konglomerátumok jöttek létre, melyek összefogták a tartalomgyártást, disztribúciót, illetve bizonyos esetekben az infrastruktúrát (távközlési hálózatok) is.
A különválással létrejövő két cég portfóliója látványosan elkülönül egymástól, már ami az időtállóságot és jövedelmezőséget illeti. Az egyik vállalat a streamingszolgáltatásokat és stúdiókat integrálja (pl. Warner Bros. Television, Warner Bros. Motion Picture Group, HBO és HBO Max), míg a Global Networks névre keresztelt vállalat jellemzően az olyan kábelcsatornákat fogja tartalmazni, mint a CNN, a TNT Sports, a Discovery, illetve ide mozgatják át a Discovery+ streamingszolgáltatást is.
Szoftvertesztelés: ütött az óra A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.
A lépéssel a vállalat voltaképpen részben visszacsinálja a WarnerMedia és a Discovery 2022-es, komoly reményekkel várt egyesülését, ami kevéssé teljesítette ezeket a várakozásokat, legalábbis az akvizíció óta a lejtőn lévő kábeles üzletág jelentős mértékben lehúzta az anyacég eredményeit - és tőzsdei árfolyamát egyben.
A WBD március végén jelentős, 38 milliárd dolláros adósságot cipelt magával, melynek jelentős részét az új Global Networks cég fog megkapni, miközben megtartja a Streaming és Studios vállalatban képviselt 20%-os részesedését, amit saját adósságcsökkentése céljából eladhat.
Egy a Reutersnek nyilatkozó piaci szakértő szerint a fenti átalakításokkal ugyanakkor nem fognak egycsapásra megoldódni a WBD problémái. Brian Wieser, a médiapiacra szakosodott Madison and Wall tanácsadócég vezetője szerint a konglomerátum helyzetét ronthatja, ha az üzletágak hatékonyságának növelése helyett pénzügyi manőverekre helyezi a hangsúlyt.
Ez utóbbiban David Zaslav vezérigazgatónak komoly gyakorlata van, a WBD az elmúlt években számos, kisebb-nagyobb büdzséből gyártott produkciót elkaszált már a gyártást követően - a vezérigazgató munkájával a részvényesek mindenesetre egyre kevésbé elégedettek, amit jól jelez, hogy a WBD múlt heti közgyűlésén nem szavazták meg a topmenedzserek 2024-es bónuszát.
Az új működési struktúra jövő év közepén kezdheti meg a működését.