Szerző: Bodnár Ádám

2000. december 13. 15:38

Az EA és a Microsoft statégiai megállapodása: 6 hónap, 10 játék

A Microsoft és az Electronic Arts tegnap nyilvánosságra hozott megállpodása értelmében az EA nem kevesebb, mint tíz játékot dob piacra a Microsoft Xbox konzol 2001 őszi megjelenését követő hat hónapban.

Nyilvánvaló, hogy a feleknek kölcsönösen szükségük van egymásra. Az EA a jelenlegi legnagyobb játékforgalmazó rengeteg népszerű sport- és egyéb témájú játék kiadója. A Microsoft az EA támogatásával sikerrel szállhat szembe a Sony Playstation2 piacvezető pozíciójával. Hiszen egy platform (jelen esetben a konzolok) sikerét és piaci értékét főként a megjelenő játékok mennyisége és minősége határozza meg.

Ugyanakkor az EA is komoly előnyökhöz juthat. Bár a cég bevételeinek jelentős részét Playstation-játékok eladásai teszik ki, természetesen nem idegen tőlük más platformok támogatása sem. Ráadásul az Xbox már egy évvel a megjelenése előtt is óriási sikernek tűnik, és egy sikeres platform sok játékot igényel. Ezért aztán természetesen az EA-nek is érdeke, hogy minél több helyen legyen jelen a számítógépes játékok világában.

Ennek szellemében az Electronic Arts már megrendelt 500 XDK-t (Xbox fejlesztői készletet), és teljes gőzzel folyik a munka, de a későbbi tervek az Xbopx sikerétől is függenek. Az EA-nek ezen felül ügyesen kell majd lavíroznia, hiszen szoros szálak fűzik a Sony-hoz és a Microsoft egyik nagy riválisához, az America Online-hoz (AOL) is.

Nagyon széles az a skála, amin a állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról

fab

5

Chipgyártó nagyhatalommá válna India

2024. március 18. 12:39

A helyi politikai vezetés szerint van rá esély, hogy a következő néhány évben az ország bekerüljön az öt vezető ország közé.