Megszűnik a használatalapú okoscasco
Nem lehetett megtérülően üzemeltetni a terméket, ezért kivonul a használatalapú casco megoldásával a biztosítási piacról a Cristo. A hasonló nevű applikáció a továbbiakban is használható marad és a gépkocsiba épített telemetriai egység révén a piacon egyedülálló szolgáltatásokat nyújt.
Idestova hat évnyi működést követően megszünteti a hazai piacon máig úttörőnek számító okoscasco megoldását a Cristo autós platform, illetve a mögötte álló insurtech szolgáltatócég, a Smartsurance Kft. A cég honlapján már tavaly decemberben megszűnt az új szerződéskötési lehetőség, a meglévő ügyfelek számára tegnap küldött tájékoztató alapján pedig a biztosító - 60 napos előzetes tájékoztatás mellett - március közepétől minden szerződést felmondhat egyoldalúan.
A Cristo - eleinte a Roar Casco nevű termékével - a 2019-es indulása óta a casco biztosítás használatalapú árazását tűzte ki zászlajára. Bár a biztosítási piac nagy szereplői közül mások is próbálkoztak hasonló konstrukciókkal (ilyen volt például az azóta megszűnt Aegon smartCASCO), a Cristo megtalálta a módját annak, hogy a biztosítási díj elszámolása a lehető legkényelmesebb módon, teljesen automatizáltan történjen attól függően hogy az autó éppen áll vagy mozog.
Hyperscaler vagy hazai felhő? Lehet, hogy nem kell választani! Egy jól felépített hibrid vagy multicloud modellben a különböző felhők nem versenytársai, hanem kiegészítői egymásnak.
Ehhez a cég a Beat nevű kis telemetriai eszközt adta bérbe (korábban meg is lehetett vásárolni) a felhasználóknak, mely lényegében egy a gépjárművek OBDII diagnosztikai portjára csatlakozó, saját áramforrással és GPS helymeghatározóval, valamint GSM-kommunikációs modullal rendelkező kis kütyü.
A Beat adatai alapján a szolgáltató pontosan tisztában van vele, hogy a biztosított jármű mikor áll és mikor van mozgásban, a tulajdonosnak és/vagy üzembentartónak mindössze arról kellett gondoskodnia, hogy a rendszerhez fejlesztett multifunkciós applikáción keresztül a biztosítási díj keretet rendszeresen (akár automatizáltan) feltöltse.
A szolgáltatás 2023 januárjában megújult, így ettől az időponttól kezdve a rendszer nem idő-, hanem kilométeralapú elszámolással működött, ezzel továbbra is elsősorban azoknak kedvezve, akik relatíve keveset használják az új vagy az átlagosnál fiatalabb gépkocsijukat. A SmartSurance akkori számításai szerint aki évente átlagban 7-10 ezer kilométert autózik csupán, az átlagosan 30-40 százalékot takaríthatott meg ezzel a konstrukcióval. Ez egyébként a közösségi felületeken érkező visszajelzések alapján valós becslésnek tűnt, volt olyan ügyfél, aki évente százezreket spórolt ezzel a konstrukcióval.
A SmartSurance Kft. ugyanakkor az eltelt időszakban a cégvezetés szerint nem tudott elegendő új casco ügyfelet gyűjteni ahhoz, hogy a szolgáltatás gazdaságosan üzemeltethető legyen, ezért előbb a termék értékesítését szüntette meg, majd a biztosítópartnerrel, a lichtensteini UNIQA Versicherung AG-val folytatott egyeztetést követően arról döntött, hogy idővel a teljes állományt évfordulóra, illetve hófordulóra (a 04.15 előtti szerződéskötés esetén) kifuttatja.
A Cristo platform, illetve az applikáció a biztosítási termék kivezetését követően továbbra is működik majd, így parkolásra, autópályadíj-fizetésre, illetve autóbérlésre és bérbeadásra egyaránt használható lesz a jövőben is.