Bekebelezi a biztributor az AccessPointot
Akvizíciós úton növekszik a hazai biztributor: százszázalékos tulajdonrészt vásárolt az AccessPoint specializált IT-hálózati és távközlési disztribútorban, így a két cég egyesült erővel a legnagyobb hazai hálózatbiztonsági forgalmazóvá nőhet.
Két jelentős szereplő egyesül a hazai IT-piacon, mellyel létrejön a a legnagyobb magyar tulajdonú, IT-biztonságra, hálózati infrastruktúrára és IT-üzemeltetésre szakosodott disztribútor. A 2007-ben alapított biztributor felvásárolja a nagy múltú adatátviteli nagykereskedőt, az AccesPointot, utána az egyesült cégcsoportban az AccessPoint a biztributor 100%-os leányvállalataként folytatja a tevékenységét a márkanév megtartása mellett.
A biztributor 10 milliárd forintos árbevétel elérését tűzte ki középtávú célként 2026 végére, aminek elérésében a tervezett külföldi terjeszkedés is segíthet. „A további növekedés érdekében új országokra és üzleti területekre tervezzük a belépést, újabb akvizíciók lehetőségét is kutatva” – írja a bejelentésben Nemes Dániel, a csoport elnöke. Az ügyletről elsőként értesülő Forbes.hu szerint a felek pontos összeget nem közöltek, csupán annyit árultak el, hogy több száz milliós nagyságrendű tranzakcióról van szó.

Platón ragadt informatikusok klubja Egyetlen más szakma sincs, ahol olyan gyorsan el lehet érni a karrier-platóra, mint az IT. A midlife, a mid-level mellett létezik mid-career krízis is.
Az AccessPointnál a későbbiekben is ügyvezetői pozíciót betöltő Zelena Gergely szerint a felvásárlás lehetőséget biztosít arra, hogy a cég ismét arra a növekedési pályára kerüljön, amit eltervezett. A két kft. árbevétele a 2020–21-ig szépen nőtt a piac bővülését követve, de az elmúlt két év már mindkét félnek gondot okozott. Az AccessPoint eséssel (3,47 milliárd forintról 3,08 milliárdra), veszteségbe fordulással zárta 2023-at. A biztributor árbevétele 2020-ról 2021-re még brutális 162 százalékot nőtt, 884,1 millió forintról 2,32 milliárdra - írja a Forbes. Utána megrekedt a bevételük korábban 70 százalékát adó hálózati üzletág, és inkább a biztonsági üzletágra koncentráló embereket vettek fel. 2022–23-ban durván 2 milliárd forintos bevételekkel stagnáltak.
Nemes az interjúban kifejtette, hogy a felvásárlás nem titkolt célja a szinergiák kihasználása volt: a biztributor szoftverben, hálózatbiztonságban, az AccessPoint számítógéphálózati és távközlési értékesítésben utazik.
A 2007-ben alapított biztributor többek közt a Trellix, Bitdefender, Ruckus Networks, Google Cloud Security, Cohesity, N-Able, Cybereason, SecureVisio és más jelentős márkák disztribútoraként növekedett itthon. A 2002-ben alapított AccessPoint a Ubiquiti, Cambium, MikroTik és TP-Link aktív hálózati és távközlési eszközei mellett a Belden, Bitner, Fibrain passzív eszközeit és kábeleit forgalmazza az Anker tápellátási, a SoundCore audio termékei, az Eufy okosotthon eszközei és más fontos brandek mellett.