:

Szerző: Koi Tamás

2024. november 29. 14:05

Új termékkörben töri le az árakat a Temu és a Shein

Miközben egyre több régióban próbálnak akár piacszabályozás útján megálljt parancsolni nekik, a Shein és a Temu újabb frontot nyit az európai és amerikai e-kereskedelemben.

Az egyre nagyobb európai és amerikai ellenállás dacára töretlenül növeli befolyását a régióban elérhető két legnagyobb kínai e-kereskedelmi piactér, a Shein és a Temu. A két webshop, melyek eleinte filléres kacatokkal és divatcikkekkel kezdték pályafutásukat, most új területre terjesztik ki hálójukat: az idei Black Friday hajrájára jelentősen erősödött az olcsó játékok és egyéb szezonális ajándékok értékesítése.

Az időzítés nem véletlen, a játékok ugyanis az ünnepi szezon legkeresettebb árucikkei, a szegmens összeladása pedig egyes becslések szerint tavaly megközelítette a 110 milliárd dollárt globálisan.

shein_temu

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod

Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

A Shein-nél - mely filléres pólókkal és pulcsikkal robbant be a piacra - a játékok értékesítési volumene az elmúlt egy évben jelentős mértékben felfutott, ma pedig már ez a kategória az egyik legnagyobb mértékben növekvő terület az e-kereskedőnél. Hasonló a helyzet a Temunál is, mely ugyan konkrétumokat nem közölt a Reuters megkeresésére, azt ugyanakkor megerősítette a cég, hogy főként az új vásárlók körében egyre többen érdeklődnek a játékok iránt.

A jelenség meglehetősen baljós képet fest a szegmens szereplői, főként az eleve olcsó kínai import árura specializálódott játékboltok számára, az Egyesült Államokban azonban a nagyoknak egyelőre viszonylag kevés félni valójuk van, hiszen a játékaladások 70%-a az Amazon - Walmart - Target triumvirátusnál jelenik meg.

Az amerikaiak ezzel együtt is egyre inkább építik az ünnepi bevásárlásaikat az olcsó kínai webshopok kínálatára, a Kantar piackutató szerint az ünnepi szezonban vásárlók 13 százaléka tervez ajándékokat vásárolni a Temun, szemben a tavalyi 9 százalékkal.

A játékipar számára a kínai webshopokban megjelenő hamisított termékek komoly fejtörést okoznak. A jelenséget jól mutatja, hogy mind a Shein-en, mind a Temun elérhetők eredetiként jelölt Mattel-termékek, holott a játékgyártó nem partnere a kínaiaknak, disztribútorai számára pedig nem engedélyezi, hogy a Temun vagy a Shein-en keresztül értékesítsenek olyan licencelt játékokat, mint a Barbie-babák, az Uno kártyajátékok vagy éppen a Hot Wheels modellautók.

Eleged van az eltérő környezetekből és az inkonzisztens build eredményekből? Frusztrál, hogy órákat kell töltened új fejlesztői környezetek beállításával? Többek között erről is szó lesz az AWS hazai online meetup-sorozatának negyedik, december 12-i állomásán.

a címlapról