Élesedett az Amazon fegyvere a Temu és a Shein ellen
Saját fegyverét fordítja a Temu és a Shein ellen az Amazon most indult új piactere, a Haul, ahol minden olcsóbb 20 dollárnál, cserébe hosszabb szállításra és kevesebb szolgáltatásra kell számítani.
A kínai kacatwebshopok nem csak a kisebb piaci szereplők, hanem az olyan óriáscégek, mint az Amazon számára is komoly fejfájást okoznak - a Temu és a Shein amerikai növekedése ráadásul nem látszik megállni vagy lassulni. A világ legnagyobb webáruháza ezért úgy döntött, saját fegyverüket fordítja a kínaiakkal szemben - megnyitotta kapuit a Haul.
A Haul az Amazon saját, vadonatúj piactere, mely pont azokat a filléres kacatokat árulja, mint a Temu vagy a Shein, olyannyira, hogy az ígéretek szerint minden árucikk vételára 20 dollár alatt marad. A piactér emellett gyakorlatilag a kínaiakat másolja az elrendezésben és a legtöbb vizuális elemben, illetve éppúgy mobilos használatra van kihegyezve, mint az ázsiai riválisok.
Az egyelőre az Egyesült Államokban működő webshop 25 dollár alatti vásárlásoknál négydolláros szállítási díjjal dolgozik, a szállítási határidő pedig egy-két hét, azaz jóval több, mint az Amazon saját vállalása, ugyanakkor nagyjából egyezik a kínai webshopok szállítási idejével.
Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.
Az Amazon új piactere az eddigi legerősebb ellenlépése az amerikai multinak a piacot bedaráló kínai szereplőkkel szemben. A Temu globális térhódítása ijesztő mértékeket öltött az éve elejére, ami már számszerűsíthető is: március végére a piactér tulajdonosa, kínai PDD Holdings e-kereskedelmi csoport egy év alatt majdnem duplázta negyedéves bevételét.
A már 51 piacon jelen lévő Temu a növekedés korai szakaszában veszteségesen működött, de a PDD összesített nettó nyeresége 2023 utolsó negyedévében 23 milliárd jüanra jött ki, ami 146 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A vállalat szerint a nyereséget a platformjain jelen lévő kereskedők által fizetett tranzakciós díjak és marketingdíjak lendítették meg.
A "Temu-jelenség" hazai webshopokat, külföldi webáruházakat, és a régiós nagyokat (eMAG, Alza) is nehéz helyzetbe hozza, számos általuk forgalmazott árucikk ugyanis a tapasztalatok szerint akár tizedannyiért is beszerezhető a Temun változatlan minőségben.