:

Szerző: Dömös Zsuzsanna

2024. november 26. 11:10

Tovább kalapálja a Google az európai keresőt

A keresőóriás ismét belenyúl fő termékébe, hogy egyensúlyba hozza működését az európai szabályoknak és a versenytársaknak való megfeleléssel járó kompromisszumokkal.

Újabb változtatásokat eszközöl a Google keresője működésében, miután a cégek arra panaszkodtak, hogy az előző módosítások alacsonyabb forgalmat eredményeztek számukra. Bár a változtatások közül több is az online utazási oldalak és összehasonlító szolgáltatások előnyére vált, a vállalkozások másik része állítása szerint érezhetően veszített forgalmából, és több légitársaság, szállodaüzemeltető és kiskereskedő már nehezebben éri el az ügyfeleket. A panaszosok szerint a közvetlen foglalásokkal kapcsolatos közvetlen kattintások száma 30%-kal csökkent az utóbbi időben.

A keresőóriás elmondása szerint az elmúlt évben számos változtatást hajtott végre a megfelelés érdekében, egyes funkciókat jelentősen átalakított, vagy teljesen eltávolított Európában. Ez magába foglal több mint 20 módosítást, például a dedikált egységek és formátumok bevezetését az összehasonlító oldalak kiemeléséhez a repülőjegyek, a szállodai opciók és a vásárlás tekintetében. A vállalat emellett csökkentette egyes kattintható térképeinek funkcionalitását.

search_(1)

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod

Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

A március óta Európában kötelezően alkalmazandó Digital Markets Actben (DMA) foglaltak alapján a keresőcégnek tilos saját termékeit és szolgáltatásait előnyben részesíteni platformján. A Google azóta próbálja kielégíteni az ár-összehasonlító oldalak, szállodák, légitársaságok és kiskereskedők felől érkező különböző igényeket. A Google jogi igazgatója kedden egy újabb bejegyzésben vázolta, hogy milyen változásokkal próbálnak ezúttal az érintettek kedvére tenni úgy, hogy közben a DMA által kitűzött célokat is sikerüljön teljesíteni.

A változtatások főleg arra irányulnak, hogy javuljon a különböző összehasonlító weboldal és a beszállítói weboldalak láthatósága, ennek érdekében új formátumokat és hirdetési egységeket vezet be a szolgáltatás. Az összehasonlító oldalak és a beszállítók több jellemzőt tüntethetnek fel a keresőben a webhelyeikről, például árakkal kapcsolatos információkat és képeket. A cég egy szűkebb felhasználói körben azt is méri, milyen hatásai lehetnek az ingyenes szállodai funkciók eltávolításának a Google Keresőből.

A Google március óta van az Európai Bizottság célkeresztjében: az Európai Bizottság nem egészen egy hónappal a benne foglaltak kötelező hatályúvá emelését követően vizsgálatot indított a DMA feltételezett megsértése miatt az Apple, az Alphabet/Google és a Meta ellen. A vizsgálatok az első próbatételei lehetnek annak, hogy a DMA-ban foglaltaknak mennyire tud a gyakorlatban érvényt szerezni az EU végrehajtó szerve. A Bizottság azt vizsgálja, hogy a Google a tilalom ellenére előnyben részesíti-e saját szolgáltatásait a Keresőben megjelent találatoknál.

Eleged van az eltérő környezetekből és az inkonzisztens build eredményekből? Frusztrál, hogy órákat kell töltened új fejlesztői környezetek beállításával? Többek között erről is szó lesz az AWS hazai online meetup-sorozatának negyedik, december 12-i állomásán.

a címlapról