A britek is beleálltak a Google adtech-praktikáiba
Uniós és tengerentúli még folyó és lezárt vizsgálatok után Nagy-Britanniában is versenyjogi eljárás elé néz a Google a cég legjobban jövedelmező online hirdetési üzletága.
Nagy-Britanniában is versenyjogi vizsgálat várhat a Google keresőpiaci tevékenységével kapcsolatban, miután az Alphabet leányvállalatának online hirdetési piacot befolyásoló tevékenységét az előzetesen begyűjtött adatok alapján jogsértőnek véli a helyi versenyhatóság, a Competition and Market Authority (CMA).
A szervezet az erről szóló kifogásközlést pénteken küldte meg a keresőcég számára, melyben többek között leírja, hogy az előzetes vizsgálatok alapján a Google versenykorlátozó módon építette ki dominanciáját az adtech-megoldások piacán gyakorlatilag a teljes értékláncban, illetve szintén versenyellenes módon igyekezett megtartani ezt a domináns pozícióját - azaz monopóliumot épített.
Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.
Az irat lényegében ugyanazt részletezi, amit az Európai Bizottság és az Egyesült Államok versenyhatóságai is kifogásoltak korábban, azaz a Google egyszerre van jelen termékeivel a digitális hirdetések megjelenítésében, értékesítésében és közvetítésében, mely lehetővé teszi a cég számára, hogy a versenytárs szolgáltatókat különböző módszerekkel szisztematikusan kiszorítsa a piacról.
A CMA szerint a Google legalább 2015 óta úgy alakítja algoritmusait, hogy a hirdetési forgalom túlnyomó része saját hirdetésközvetítő szolgáltatásán, az AdX-en keresztül bonyolódjon, így az online hirdetések után bezsebelt jutalék messze legnagyobb hányada a társasághoz vándorolhat.