:

Szerző: Koi Tamás

2024. július 24. 14:04

Áttörte a lélektani tízmilliárd dolláros határt a Google Cloud

Új mérföldkőhöz ért a második negyedévben a Google saját felhős divíziója, mely fennállása óta először ért el tízmilliárd dolláros árbevételt.

Az Alphabet hosszú éveken keresztül messziről szemlélte csupán, hogy a globális felhőszolgáltatói szegmens két nagyágyúja, az Amazon és a Microsoft hogyan osztják fel egymás között a piacot, a cég ugyanakkor kitartó munka - és nem kevés befektetés - árán mára elérte, hogy a korábbi kettő helyett három élcsapatból álljon a mezőny.

A vállalat tegnap közzétett második negyedéves üzleti jelentése alapján legalábbis a Google Cloud üzletág fontos mérföldkőhöz ért június végére, nagyjából azzal egy időben, mikor az Alphabet értéke először haladta meg a kétbillió dollárt.

google_cloud_sphere

Dobpergés: AI engineering demo day-jel és képzéssel is érkezünk!

3 csapat, 3 demó, avagy hogyan is használjuk az AI-t? November 17-én érkezik a demo day, 19-én pedig ez első AI képzésünk.

Dobpergés: AI engineering demo day-jel és képzéssel is érkezünk! 3 csapat, 3 demó, avagy hogyan is használjuk az AI-t? November 17-én érkezik a demo day, 19-én pedig ez első AI képzésünk.

A cég felhőszolgáltatásokból származó árbevétele ezzel párhuzamosan a negyedév során először törte át a tízmilliárd dolláros lélektani határt, miközben a működési profit szintén a lélektani egymilliárd dollár felé került valamivel (1,172 milliárd dollár lett a nem auditált záróérték). 

Az Alphabet teljes árbevétele elérte a 85 milliárd dollárt a negyedévben, ami nagyjából 14%-os éves növekedésnek felel meg, miközben a profit 23,6 milliárd dollárra ugrott - derül ki az üzleti jelentésből.

A növekedés motorját ezúttal is a keresőszolgáltatás jelentette, mely egyedül 48,5 milliárd dollárral járult hozzá a masszív árbevételhez - emellett a fent említett Google Cloud üzletág általános jó szereplését emelte ki a menedzsment az eredmények ismertetését követő konferenciahívás során.

A kereső mellett a YouTube- és display hirdetésekért felelős hirdetési üzletág összességében 64,6 milliárd dollárt hozott a második negyedévben az Alphabet konyhájára.

Az ageism, vagyis az életkorral kapcsolatos előítélet és diszkrimináció az IT-ban hatványozottan jelen van, akár már 35-40 évesen is bele lehet futni.

a címlapról