:

Szerző: Dömös Zsuzsanna

2023. július 26. 13:13

A felhő és a reklám hozott a vártnál jobb negyedévet az Alphabetnek

Jót tett a Google anyacég részvényeinek, hogy a második negyedéves eredmény meghaladta a Wall Street várakozásait, halványan, de erősödtek a reklámbevételek, a sokáig veszteséges felhő pedig továbbra is  profitábilis.

Főleg a felhős üzletág hajtotta az Alphabet növekedését a második negyedévben, derült ki a cég keddi amerikai piaczárást követően publikált pénzügyi beszámolójából, ami mind bevétel, mind nyereség terén túlszárnyalta az elemzők konszenzusát, és a potenciális fellendülés jeleit mutatja.

A Google anyacége 74,6 milliárd dolláros árbevételt termelt a 72,82 milliárd dolláros várakozással szemben, ami 7 százalékos éves növekedés az egy évvel korábbi 69,7 milliárd dollárról, 21,84 milliárd dollár működési bevétellel, és 18,37 milliárd dollár nettó profittal, az egy évvel korábbi 16 milliárd dollárral szemben (+15%).

A Google anyavállalata a negyedik egymást követő negyedévben számol be egyszámjegyű növekedésről, ami az elemzők szerint ismét kétszámjegyűvé válhat a negyedik negyedévig. A cég az idei első negyedévben 69,8 milliárd dollár bevételről és 15,05 milliárd dollár nettó bevételről számolt be.

pichai

Hyperscaler vagy hazai felhő? Lehet, hogy nem kell választani!

Egy jól felépített hibrid vagy multicloud modellben a különböző felhők nem versenytársai, hanem kiegészítői egymásnak.

Hyperscaler vagy hazai felhő? Lehet, hogy nem kell választani! Egy jól felépített hibrid vagy multicloud modellben a különböző felhők nem versenytársai, hanem kiegészítői egymásnak.

A Google sokáig jóformán csak öntötte  a pénzt az infrastrukturális és produktivitási termékeket magába foglaló felhős üzletágába, ami az idei első negyedévben érkezett trendfordulóhoz, és először termelt profitot (191 millió dollárt) az elmúlt három évben. A második negyedévben 8,06 milliárd dollár bevételt termelt az egység, ami 28 százalékos növekedést jelent. Az üzemi nyereség pedig 395 millió dollár lett, miután egy évvel korábban a mutató még 590 milliós működési veszteséget mutatott. Mivel a felhős üzletág egyre többet adaptál MI-eszközökből, a részleg további növekedését vizionálja a vállalat, de egyben a kereső és más szolgáltatások is jelentős fejlődésen mennek majd keresztül a következő időkben – fűzte hozzá Sundar Pichai, az Alphabet vezetője.

A hirdetők ugyan meghúzták a nadrágszíjat az elmúlt években, de a Twitterről és a többi platformtól való elfordulás magával hozta a Meta és az Alphabet bevételeinek fellendülését, igaz, csekély mértékben. Az Alphabet hirdetési bevétele 3,3 százalékkal 58,14 milliárd dollárra nőtt a tavalyi 56,29 milliárd dollárról, a teljes hirdetési bevétel a Google Kereső, a YouTube-hirdetések és a Google Network részlegekből tevődik össze. Ugyan a TikTok egyre erősebb konkurensnek számít, de a  YouTube-hirdetések szintén a vártnál több pénzt hoztak a konyhára, 7,67 milliárd dollárt, szemben az egy évvel korábbi 7,34 milliárd dollárral. Az aranytojást tojó tyúknak tartott kereső üzletág 42,63 milliárd dollárral járult hozzá a bevételhez az egy évvel korábbi 40,7 milliárd dollár után.

A pénznyelőként számon tartott "egyéb tétek", amelyek a kísérleti próbálkozásokat, többek közt a Waymót foglalja magába, 48 százalékos bevételnövekedésről számolt be (285 millió dollár), de így is 813 millió dollár mínuszon áll a mutató.

Október 13-án, hétfőn "A modern CI / CD alapjai" címmel ONLINE képzést indít a HWSW, ezért most összefoglaltuk röviden, hogy miért érdemes részt venni ezen a tanfolyamon.

a címlapról