Szerző: Koi Tamás

2024. február 14. 09:15

Nem lehet 4 - vége a négynapos munkahétnek a Telekomnál

Vége a négynapos munkahét tesztnek a Magyar Telekomnál, mivel kiderült, hogy a modell nem alkalmazható minden munkatársra. A pilot hazánkban az első jelentősebb, nagyvállalati szintű projekt volt ezen a téren, az elkaszálása egyben üzenet lehet a piac számára is.

Lezárult a Magyar Telekom nagyszabású, másfél éven át tartó kísérlete, melynek az volt a célja, hogy kiderüljön, a vállalati kollektíva egészénél lehetséges-e alkalmazni a négynapos munkahetet, melyet a koronavírus-világjárvány lecsengése után a nagyvállalati HR egyik forró trendjévé kezdett válni.

A pilot projekttel szerzett tapasztalatok alapján a menedzsment végül úgy döntött, hogy február 29-ével lezárja a projektet, mivel az eredmények azt mutatták, hogy a négynapos munkahét modellje nem alkalmazható minden munkatársra. 

Pedig jó ötletnek tűnt...


A 2022. júniusában indult kísérletbe - melynek célja elsősorban az információgyűjtés volt - 300 kollégát vontak be a Telekom gyakorlatilag minden részlegéből éppen azért, hogy kiderüljön, miként teszi a megváltozott munkarend hatékonyabbá a munkát vagy éppen lojálisabbá a munkavállalót.

4napos_telekom
a kezdeti tapasztalatok jók voltak (forrás: telekom)

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

A pilot eredetileg négy hónapig tartott volna, ám 2022. novemberében meghosszabbították 2023. augusztusáig, ekkor egészítették ki a létszámot a fenti, 300-as kontingensre. Akkor az eredmények még kifejezetten bíztatóak voltak. Például a fix munkaidőben ügyfélkapcsolati feladatokkal foglalkozó munkatársak önmagukhoz viszonyított teljesítménye a pilot előtti teljesítményükhöz képest tíz százalékkal nőtt a 4 napos munkahét teszt időszakának bevezetése után.

A Telekom 2022-ben még azt közölte, hogy bevont kollégák körében végzett belső felmérés rámutatott arra, hogy a négynapos pilot programban résztvevő munkatársak 92%-a érezte úgy, hogy munkája mellett elegendő ideje jut a magánéletre és a pilot időszak végén 90% válaszolta azt, hogy szívesen folytatná a négynapos munkavégzést.

A kezdeti pozitív visszajelzéseket követően az újabb felmérések azonban rávilágítottak arra, hogy a hosszútávú tesztidőszak során nem minden terület és kolléga tudta ugyanolyan hatékonysággal ellátni feladatait.

Míg a kollégák egy része akadály nélkül oldotta meg a feladatokat az intenzívebb 4 nap alatt, egyértelművé vált, hogy többségük munkája jellege, vagy élethelyzete miatt nem tudott ebben a modellben kellő hatékonysággal dolgozni. 

Emellett, a vegyes munkarenddel működő csapatok összehangolása hosszú távon szintén kihívásokat jelentett - közölte kedden a Telekom.

A négynapos munkahét pilot elindítása Friedl Zsuzsanna HR-ügyekért felelős vezérigazgató-helyettes (ahogy a Telekomnál híják Chief People Officer)  nevéhez fűződik - Friedl pozíciójába március 1-jétől új vezérigazgató-helyettes, Tóth Zsuzsa érkezik, aki 2016-tól a CIB Bank HR-igazgatói pozícióját töltötte be.

A Telekom 4 napos munkahét projektjében résztvevő kollégák tavaly márciusban a HWSW podcast-adásának is a vendégei voltak.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról