Szerző: Vörös Péter

2000. december 4. 00:17

A Strategy Analytics szerint az amerikai Internet eszközök forgalma 2005-re 5,4 milliárd $ lesz

[EB News] A Boston-i piackutató cég szerint dacára annak, hogy eddig nemigen indult be az Internet eszközök piaca, de mégis arra lehet számítani, hogy kirobbanó lesz a fejlődés ezen a piacon. A Strategy Analystics szerint egyedül az USA-ban évi 24%-kal fog nőni az Internet eszközök piaca, az idei 5,6 milliós darabszámról 2005-re 31,3 millió ilyen készüléket fognak eladni a nagy vízen túl. Forgalmat tekintve pedig az idei kb. 1,8 milliárd $-os piac 2005-re 5,4 milliárd $-ra fog nőni.

Az itthon kevésbé ismert piackutató cég szerint ez év végére kb. 52 millió háztartásban (ez az összes háztartás kb. 50%-a) lesz Internetre csatolt PC. Ugyanakkor mindössze 6,3 millió háztartásban van valamilyen Internetes eszköz (interaktív TV, online játékkonzol, Web terminál, stb). Ezzel szemben 2005-re az amerikai háztartások kb. 85%-a lesz összekötve az Internettel. Előreláthatóan a háztartások kb. 75 %-ában lesz Internetes PC, 65%-ban lesz online TV és 5%-ban Web terminál.

A Web terminálok (Netpliance, Virginconnect, stb.) eddigi viszonylag kisebb piaci sikerét a Strategy Analystics abban látja, hogy nem a megfelelő üzleti modellt használták e cégek. Azonban most már olyan PC gyártó óriások lépnek be erre a piacra, mint a Compaq és a Gateway, annak reményében, hogy a PC üzletág csökkenő növekedési ütemét e termékekkel kompenzálják. Ez azt fogja jelenteni, hogy a fogyasztóknak egyre nagyobb lesz a választási lehetőségük azt illetően, hogy otthonukban hogyan és hol csatlakozzanak rá a Netre.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról