Nőtt a bevétel, de még több embert küld el a Unity
Nőttek a bevételek, de jó eséllyel további elbocsátások várhatók a Unity-nél, miután a cég a vegyes eredményekre reagálva szélesebb körű költségmegtakarítási intézkedéseket tervez végrehajtani.
15 százalékot estek a Unity Software részvényei a csütörtöki meghosszabbított kereskedés során, miután a játékmotorról ismert cég saját megfogalmazása szerint „vegyes” harmadik negyedéves eredményeket tett közzé, és nem adott ki előrejelzést a következő negyedévre vonatkozóan. A társaság bevétele az időszak során 544,2 millió dollár volt, szemben az elemzők által várt 553,7 millió dollárral, és éves szinten mintegy 69%-kal nőtt, főként az ironSource mobilhirdetési cég 2,9 milliárd dolláros felvásárlásának köszönhetően. A negyedév során elkönyvelt 124,1 millió dolláros nettó veszteség is csökkenésnek számít az egy évvel korábbi 250 millió dolláros mínuszhoz képest.
A játékfejlesztő eszközöket is magában foglaló Create Solutions szegmens 189 millió dollár bevételt termelt, ami kis mértékben elmarad a várt 204,7 millió dollártól. Az eredményt nagy mértékben befolyásolta a kínai piacról származó alacsonyabb bevétel, ami az ország szerencsejátékokra vonatkozó új korlátozásainak eredménye.
Rust? Kubernetes? FinOps? Melyiket válasszam? Egy jó karrierdöntéshez sok apróság szükséges. Egy alapos hazai technológiai körkép azoban még hiányzott. Végre van ilyen, és a 21. kraftie adásban kidumáltuk.
A Unity-nek az elmúlt években látott leghevesebb tiltakozást és ellenérzést sikerült kiváltania a fejlesztőkből pár hónapja, miután egyoldalú szerződésmódosítással olyan módosításokat vezetett be felhasználási feltételeiben, amik tetemes plusz költségeket jelentettek volna a független fejlesztőkre és stúdiókra nézve. A független fejlesztők, kis stúdiók már többen bejelentették, hogy a cégbe vetett bizalmukat elveszítve új engine után néznek, vállalva az ezzel járó esetleges hátrányokat is.
Egy hétnyi csatározás után a cég bejelentette, hogy visszatáncol, és újragondol, illetve visszavon egyes feltételeket, de ez nem jelenti azt, hogy teljesen elkaszálja az ötletet. Az ügy azonban helyrehozhatatlan kárt jelenthet a cég reputációjának és megrengeti a belé vetett bizalmat - írták akkor a játékipari szakértők. Október elején John Riccitiello vezérigazgató azonnali hatállyal nyugdíjba vonult, a Red Hat korábbi vezérigazgatója, Jim Whitehurst pedig ideiglenes vezérigazgatói posztra lépett.
Az új konstrukciók (erről itt írtunk bővebben) 2024 elején lépnek életbe. A cég arra számít, hogy az üzleti modell-változtatás hatása egyelőre minimális hasznot hoz 2024-ben, de később nagyobb elfogadottsága lehet az ügyfelek körében. A játékkiadást és reklámozást magában foglaló Unity Grow Solutions szegmens is kiugróan teljesített, mivel 355,3 millió dollár bevételt jelentett, ami közel 166%-os növekedést jelent, és meghaladja a StreetAccount 345,3 millió dolláros konszenzusát.
Ennek ellenére a Unity közleménye szerint a vezetőség aktívan dolgozik azon, hogy miként optimalizálja termékkínálat díjait, emellett az aktuális negyedévben további költségcsökkentési intézkedéseket tervez végrehajtani - beleértve az irodaterületek csökkentését és a további elbocsátásokat. Májusban a cég bejelentette, hogy 600 alkalmazottat, vagyis a munkaerő mintegy 8%-át bocsátja el, és láthatóan itt még nem ért véget a folyamat. A vállalat várhatóan 2024 első negyedévének vége előtt megteszi az ilyen irányú lépéseket.