Google Pixel: mennyi az annyi?
Tavaly több mint tízmillió Google Pixel márkájú okostelefon fogyhatott világszerte, ami a keresőcég hardvereladásainak eddigi csúcsát jelentheti.
Múlt héten bemutatkoztak a vadonatúj Google Pixel mobilok, a Pixel 8 és 8 Pro, melyeknél az iparági sztendereket messze túlteljesítő, kiemelkedően hosszú terméktámogatási ciklus az egyik legfőbb vonzerő a szolid teljesítményt nyújtó, megfizethető árú hardver mellett. A Pixelek ugyanakkor egyelőre aligha fogják meghódítani a piacot, mely részben a Google tudatos termékstratégiájának köszönhető, hiszen a cég továbbra is inkább egyfajta androidos referenciaplatformként tekint ezekre a készülékekre.
A Pixelekből ezzel együtt is fokozatosan egyre több fogy az idő előrehaladtával, így az IDC egyik vezető elemzője szerint a Google 2016-tól (a termékvonal megjelenésétől kezdődően) mostanáig 37,9 millió készüléken adott túl, az eladások növekedése pedig az utóbbi években "kétszámjegyű".
Hyperscaler vagy hazai felhő? Lehet, hogy nem kell választani! Egy jól felépített hibrid vagy multicloud modellben a különböző felhők nem versenytársai, hanem kiegészítői egymásnak.
Tekintve, hogy közvetlenül a tavalyi széria, a Pixel 7 piacra kerülése előtt az eladások éppen 27 millió példánynál tartottak, ez egy év alatt nagyjából tízmillió új Pixel mobil eladását feltételezi, ami az eddigi legjobb éve lehet a márkának, túlteljesítve ezzel a 2019-es eladási rekordot (akkor 7,2 millió okostelefont értékesített a Google).
A Google értékesítési volumene ezzel együtt is szinte hibahatáron belül marad a globális okostelefon-piacon, ahol a nagyobb szereplők, így a Samsung és az Apple évente több százmillió készüléken adnak túl, érdekesség ugyanakkor, hogy a Pixel eladások éppen akkor tudtak növekedni, mikor a piac egésze egyébként jelentős mértékű visszaesést mutat a korábbi évekhez képest.
A Pixelek ráadásul földrajzilag erősen korlátozott területen, mindmáig összesen csupán 27 országban kaphatók, így a mobilok értelemszerűen hiányoznak többek között a világ egyik legnagyobb okostelefon-piacának tekintett Kínából is, de egyáltalán nincsenek jelen a hivatalos csatornákon a készülékek például Kelet-Európában, a Közel-Keleten vagy Afrikában.