Szerző: Koi Tamás

2023. augusztus 14. 09:21

Kerek számhoz ért a GVH-nál a Telekom

Egy évtizeden belül immár tizedik alkalommal mondta ki a Gazdasági Versenyhivatal, hogy a Magyar Telekom jogsértő magatartást tanúsított "fogyasztóvédelmi ügyben". A céget ezúttal csaknem 22 millió forintra büntették.

Megtévesztően népszerűsítette ügyfelei között egyes, hűségvállalásért cserébe nyújtott mobilinternet-kedvezményeit a Magyar Telekom - jelentette be hétfőn a Gazdasági Versenyhivatal. A szervezet tavaly nyáron kezdte vizsgálni a szolgáltató gyakorlatát, mely egyébként gyakran alkalmazott piaci praktika annak érdekében, hogy a határozatlan idejű szerződéssel rendelkező ügyfeleket újabb, határozott idejű szerződések megkötése felé tereljék.

A Telekom kampányának üzeneteivel (pl. „50% kedvezményt kapsz mobilneted havidíjából 3 hónapon át, és még 30 GB mobil netet is díjmentesen belföldre 90 napra, ha 1 éves hűséget vállalsz mobil előfizetésedre a Telekom alkalmazásban”) kapcsolatosan az volt a versenyhatóság legfőbb aggálya, hogy azok azt a benyomást kelthették, hogy a kedvezményeket bármelyik ügyfél igénybe veheti, ha további egy évnyi hűségidőt vállal a meglévő előfizetésére.

telekom_okostelefonok

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Valójában azonban a lezárt díjcsomaggal rendelkező fogyasztók csak a meglévőtől eltérő feltételű, új díjcsomagra történő szerződéskötéssel válhattak jogosulttá a kedvezményekre, így a kampány megtévesztő üzeneteket közvetített feléjük - áll a versenyhatóság állásfoglalásában.

A GVH Versenytanácsa a jogsértés mérlegelésekor figyelembe vette, hogy a tisztességtelen reklámkampány nem nyílt formában folyt, hanem egy viszonylag szűk előfizetői kört célzott, belső tájékoztatási csatornákon (pl. sms-ben és push üzenetekben). A nemzeti versenyhatóság tekintettel volt ugyanakkor arra is, hogy a céget 10 év alatt már tizedik alkalommal marasztalja el fogyasztóvédelmi típusú jogsértésekért.

A versenyhatóság mindezek figyelembevételével 21,7 millió forintos bírságot rótt ki a Magyar Telekom Nyrt.-re.


A hazai távközlési piacon bevett gyakorlat, hogy a régebbi, már nem értékesített díjcsomagokra nem lehet újbóli hűségidőt vállalni, a piaci szereplők így ezzel - az újabb hűségvállaláshoz kapcsolódó, gyakran limitált ideig élő kedvezményekkel - próbálják meggyőzni az ügyfeleket arról, hogy térjenek át egy új konstrukcióra.

A Telekom a saját mobilalkalmazásában rendszeresen futtat ilyen célból különféle promóciókat, egyben arra is ösztönözve ezzel az ügyfeleket, hogy azok a mobilappos ügyintézési módot részesítsék előnyben a hagyományos csatornák helyett.

a címlapról