Szerző: Koi Tamás

2023. július 31. 14:52

Lassult az okostelefon-piac zuhanása

Tovább csökkent a globális okostelefon-piac volumene az év második negyedévében, ám a tendencia idén egyelőre jónak mutatkozik, derül ki egy friss piackutatásból.

Az idei második negyedévben továbbra is csökkenést mutatott ugyan a globális okostelefon-piac teljes volumene, jó hír ugyanakkor, hogy immár két egymás után követő negyedévben csökkent a visszaesés mértéke - derül ki a Canaly piackutató múlt héten publikált jelentéséből.

A piaci szereplők az április elejétől június végéig tartó időszakban a becslések szerint valamivel több mint 258 millió okostelefont szállítottak ki a gyárakból (sell-out), ami körülbelül 10%-os visszaesésnek felel meg éves szinten, ez ugyanakkor a tavaly év végi, csaknem 20%-os mínuszt jelentő mélyponthoz képest már jelentős javulásként értékelhető.

canalys_2302

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A piaci erősorrend a toplista első négy helyén nem változott, vagyis a Samsung 53 millió készülékkel továbbra is piacvezető volt a második negyedévben, míg mögé az Apple (43 millió okostelefon), Xiaomi (33,2 millió okostelefon) és az OPPO (25,2 millió okostelefon) ért be.

Kisebb meglepetésre a lista ötödik helyére egy Európában kevésbé ismert szereplő, a többek között a Tecno, Infinix és iTel márkájú készülékeket gyártó kínai Transsion ért fel 22,7 milliós volumennel - a Transsion volt egyben az egyetlen olyan piaci szereplő, mely növelni tudta eladásait a negyedév során.

A Canalys az év hátralévő részére további, lassuló csökkenést vár az okostelefon-piacon, az év második felében ugyanakkor a túlraktározás minden szinten enyhülni fog, az ebben az időszakban megjelenő új készülékek, így többek között a Samsung hajlítható kijelzős újdonságai, illetve az új iPhone-széria pedig felfelé húzzák majd az eladásokat, legalább a csúcsszegmensben.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról