Szerző: Bodnár Ádám

2000. november 26. 15:55

Az európai PlayStation-rajongóknak is csalódniuk kellett: a Sony képtelen kielégíteni a keresletet

[CNet] Európában november 24-én, azaz pénteken kezdték meg a Sony új játékkonzoljának, a PlayStation 2-nek az értékesítését. A szórakoztatóelektronikai óriáscég sem a japán, sem az amerikai piacra nem tudott elegendő darabot leszállítani, és ez Európában sem volt másképp.

Bár ebben a régióban is lehetőség adódott a konzolok előrendelésére, a kereslet jócskán felülmúlta a kínálatot. Néhány szórakoztatóelektronikai cikkeket árusító üzlet a különleges alkalomra való tekintettel már éjfélkor kinyitotta kapuit, de a sorban álló fanatikusok közül csak kevesen vihették haza a PlayStation 2-t.

Egyes szerencsés vásárlók ezért röviddel azután, hogy kezükbe kaparintották a régen várt konzol egyik példányát, máris busás haszonnal adták tovább azt az Interneten keresztül. Voltak, akik akár négyszámjegyű összeget (dollárban!) is kifizettek azért, hogy már első este játszhassanak a géppel.

Az európai PlayStation-rajongóknak az eltérő televíziós szabványok miatt még csak esélyük sincs arra, hogy esetleg Japánból vagy az Egyesült Államokból szerezzék be az új konzolt. A csalódottságot csak fokozza, hogy a megjelenésre beígért játékok közel fele még nem kapható; bár a PlayStation 2 képes az elődjére írt programok futtatására, azért azok mégsem olyan látványosak, mint az új hardverre kihegyezett szoftverek.

Akadtak olyan hoppon maradt rajongók is, akik üzleti spekulációt sejtettek a háttérben. Szerintük a Sony szándékosan tartja vissza a készleteket, hogy a kereslet - és így az árak - az egekig emelkedjenek. Természetesen a Sony cáfolta ezeket a híreszteléseket. "Rossz üzleti taktika lenne a karácsony előtti bevásárlóidőszakban korlátozni a piacra kerülő gépek számát" - mondta a Sony UK szóvivője.

A japán elektronikai óriás tervei szerint karácsonyig közel félmillió darab PlayStation 2 konzolt szállítanak Európába. Japánban a márciusi megjelenés óta már három és fél millió gép kelt el, és a kereslet továbbra sem lankad.

Elemzők szerint Európa egyértelműen a legnagyobb piac a videojátékok számára. Angliában például minden negyedik otthonra jut egy PlayStation.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról