Szerző: Dömös Zsuzsanna

2022. november 23. 13:58

Már 90 százalékot zuhant a Zoom a csúcshoz képest

Látványosan képtelen megfordítani az egyre lassuló növekedési trendet a világ egyik legnagyobb online videokonferencia-platformjának üzemeltetője, a pandémiás időszak legnagyobb haszonélvezői közé sorolt Zoom Video Communications. Az elemzők szerint a visszakapaszkodásban az akvizíciók segíthetnének a legtöbbet.

Összesen már mintegy 90 százalékot zuhantak a Zoom Video Communications részvényei a 2020. októberében látott csúcshoz képest, a befektetők egykori kedvence láthatóan lassan alkalmazkodik a koronavírus utáni helyzethez. A részvények árfolyama ebből közel 10 százalékot zuhant csak kedden, miután a társaság csökkentett éves értékesítési előrejelzéseit, illetve az eddigi leglassabb ütemű negyedéves növekedést produkálta. A járvány időszakát jellemző óriási ralli már csupán a múlt egy szép emléke lehet a cég - és befektetői – számára.

Sophie Lund-Yates elemző szerint a Zoom egyik alapvető hibája, hogy sokat kell költenie piaci részesedésének megtartására, ez pedig egyre kevésbé fenntartható. A társaság működési költségei a harmadik negyedévben 56 százalékkal nőttek az előző évhez képest, főként a termékfejlesztésre és marketingre fordított kiadások révén. Egyes brókercégek szerint a megoldás az akvizíciókban lehet, felvásárlásokkal ismét lendületet kaphatna a vállalat, anélkül rendkívül nehéznek tűnik a növekvő pályára állás.

zoom_részvények

Szoftvertesztelés: ütött az óra

A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

Szoftvertesztelés: ütött az óra A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

A Zoom egyre nehezebben bír versenytársaival, így elkezdte a videókonferenciákon túl keresni boldogulását, többek közt a felhőalapú hívást kínáló Zoom Phone szolgáltatással és a Zoom Rooms-szal, majd a nemrég bemutatott saját e-mail és naptárszolgáltatásával. A platform bővítése a Zoom számára mostanra lényegében már a túlélés egyetlen esélyévé lépett elő.

Ennek egyik elsődleges oka, hogy a versenytársak viszonylag hamar megtalálták a módját annak, hogy fogást találjanak a Zoomon, a technológiai hiányosságokat hamar megoldották, illetve a két legfőbb rivális, a Microsoft és a Google szorosan integrálta saját csoportkommunikációs, kollaborációs platformját az általa nyújtott üzleti szolgáltatáscsomagokba (Workspaces, Office 365). Ezzel együtt is kérdéses lehet, hogy a Zoom a további, üzleti produktivitást növelő szolgáltatásaival képes lesz-e ténylegesen felvenni a versenyt a fent említett versenytársakkal, melyek ez idő alatt jelentős piaci dominanciát vívtak ki maguknak.

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról