Szerző: Koi Tamás

2022. november 14. 14:24

Megélhetési jellegű akcióvá avanzsál a Black Friday

Kissé szomorkás aktualitással ruházza fel az idei Black Friday akciós időszakot a válság: a műszaki cikkek már messze nem a legkelendőbb árucikkek idén, jóval többen keresik az akciós élelmiszereket, mint tavaly.

Alaposan megkavarta a kártyákat az idei Black Friday akciós időszakban a válság: bár idén többen vásárolnak majd ebben az időszakban - vagy ezen az egy napon -, mint egy évvel korábban, a legkedveltebb termékkörök aránya megváltozott. A sokáig slágernek számító műszaki cikkek után, illetve mellett nagyot nőtt az akciós ruhaneműk és az alapvető fogyasztási cikkek, elsősorban élelmiszerek iránti vásárlási kedv.

A vásárlói preferenciákkal kapcsolatos adatok idén is, mint az elmúlt években a  Kantar Romania piackutató cég által az eMAG megbízásából az idei fekete péntek előtt, ezer, Magyarországon élő 18-55 év közötti személy körében végzett reprezentatív felméréséből derültek ki. 

online_groceries

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A kutatás így többek között rámutat, hogy idén a legtöbb válaszadó a ruhaneműket (28,8%) jelölte meg olyan termékként, amelyet a fekete pénteken vásárolni tervez, ami közel tíz százalékpontos növekedést jelent tavalyi eredményhez képest.

Az előző évhez viszonyítva közel 12 százalékponttal többen (15,3%) terveznek cipőt vagy egyéb lábbelit vásárolni, és divatkiegészítőket (pl. óra, retikül) is 11 százalékponttal többen (14%) terveznek venni az idei fekete pénteken, mint tavaly ilyenkor. A ruhaneműk és divatcikkek utoljára 2020-ban, a pandémia kitörésének évében, a korlátozások alatt voltak ennyire népszerű fekete pénteki termékek.

Ugyancsak jóval többen terveznek élelmiszert (étel és ital) rendelni a Black Fridayen: míg idén a válaszadók 12,7 százaléka tervez vásárolni, tavaly csupán 1,2 százalék kalkulált ezzel a kategóriával. Mindez egybecseng a GKID októberi, ugyancsak az eMAG megbízásából készült kutatásának megállapításával, amely szerint az akciós kampányok szerepe fontosabbá válik, sokan a bevásárlást is a leértékelések idejére időzítik.  

A műszaki termékek közül a legtöbben háztartási kisgép (25,3%), hűtőszekrény (10,9%), TV (10,9%), mosógép (10,5%) vásárlását tervezik a fekete pénteken, és ugyancsak tíz százalék körüli a játékokat vásárolni tervezők aránya - mutat rá a kutatás, mely egyben arra is rámutat, hogy a válaszadók több mint negyede idén is bruttó 30 és 60 ezer forint közötti összeget tervez elkölteni ebben az évben a Black Friday időszakban.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról