Szerző: Dömös Zsuzsanna

2022. szeptember 20. 10:28

Drágul az App Store az eurózónában

Október 5-től egyes országokban módosul az alkalmazásbolt árazási modellje, az adott szintekhez tartozó, euróban kifejezett árak felfelé módosulnak, ami érvényes az alkalmazásokra, valamint az alkalmazáson belüli vásárlások áraira is.

Az Apple nemrég arra figyelmeztette a fejlesztőket, hogy több országban is módosít árazási modelljén az App Store-ban, az érintett régiók közé tartozik Svédország, Egyiptom, Japán, Dél-Korea, Malajzia, Pakisztán, Chile, Vietnám, és minden olyan terület, ahol eurót használnak pénzeszközként, tehát Franciaország, Németország, Olaszország, Lengyelország felhasználóinál drágulnak a mobilszoftverek. Bár nálunk nem euró a hivatalos fizetőeszköz, a hatások valószínűleg a magyar felhasználókon is lecsapódnak.

Október 5-től kezdve mind maguk az alkalmazások, mind az alkalmazásokon belüli vásárlások árát feljebb srófolja a cég, de az automatikusan megújuló előfizetések nem érintettek, a fejlesztők dönthetnek arról, hogy a már meglévő előfizetők számára változatlan áron újuljanak meg a csomagjaik a következő hónapban. 

appstore_drágulás_cook

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Az App Store-ban a fejlesztő határozza meg az alkalmazások árát, azonban ebben nincs teljesen szabad keze: az Apple ugyanis fix szinteket határoz meg, ezekből választhatja ki az app készítője a neki megfelelőt. Az ingyenes szint fölött az első árpont (euróban nézve) az 0,99 euró, ennél kevesebbet nem lehet kérni egy fizetős alkalmazásért, ez az alsó küszöb a módosítással már 1,19 euró lesz, a 9,99 eurós szint pedig 11,99 euróra módosul. A most bejelentett változással ezek az értékek válnak alapértelmezetté, ezzel következetesen minden alkalmazás drágábbá válik az európai piacokon. 

Az amerikai technológiai óriás rendszeresen módosítja árait a különböző régiókban: tavaly éppenséggel csökkentett az euróövezetben, hogy kiigazítsa a valutákat és az adókat, így sok alkalmazás kikiáltási ára 1,09 euróról 99 eurócentre csökken. A cég most sejthetően a helyi valuták dollárral szembeni árfolyamcsökkenése miatt emel, amivel az Apple termékek európai drágulását is magyarázták korábban. Az infláció, a kamatlábak és az energiaárak idei gyors emelkedése megrázta a jent, az eurót és a legtöbb feltörekvő gazdaság valutáját, az euró idén két évtizedes mélypontra süllyedt, és hetek óta hajszálnyira van az euró-dollár paritás. 

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról