Szerző: Dömös Zsuzsanna

2022. április 8. 14:17

Nem az Apple saját alkalmazásai az App Store sztárjai

Az Apple nemrég tett közzé egy friss elemzést, mely szerint a harmadik féltől származó appoknak meglehetősen nagy sikere van az App Store alkalmazásboltban, annyira, hogy a legtöbb kategóriában népszerűbbek is az Apple saját szoftvereinél.

Az Analysis Group által készített tanulmány szerint az App Store-ban indulása óta ötszázról több mint 1,8 millióra nőtt a külsős fejlesztőktől származó appok száma, míg az Apple 60 saját appot szerepeltet a kínálatban. A cupertinóiak összegzése szerint az iOS-es eszközökre letölthető szoftverek 99,99 százalékát külsősök készítik, ez pedig azt mutatja, hogy a fejlesztőknek és fogyasztóknak is bőven van választási szabadságuk.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A cég kiemelte, hogy a saját alkalmazásai viszonylag kis részét teszik ki az iPhone-felhasználók alkalmazáshasználatának több kategóriában is annak ellenére,  hogy számos Apple app előretelepítve érkezik az eszközökön az alapvető funkciók biztosítása érdekében.

Az Egyesült Államokban élő iPhone-tulajdonosok körében például a Snapchat és a Facebook Messenger a legnépszerűbb kommunikációs alkalmazások, a Spotify és a Pandora zenestreamingben vezet, míg a Google Maps és a Waze a legtöbbet használt navigációs appok. A jelentés arra is rámutat, hogy a felhasználók akár több app közt is szívesen váltogatnak egy kategórián belül, ez jellemző viselkedés az üzenetküldőknél. Egyes kategóriákban viszont kimondottan csak a harmadik féltől származó appokat lehet választani, például társkereső szolgáltatást eddig nem fejlesztettek a cupertinóiak.

A jelentés eredményeit valószínűleg azért hangoztatja az Apple szívesen, mert az ellensúlyozza a visszaélésekkel kapcsolatos kritikákat. Az USA-ban, Európában és más régiókban a törvényhozók és szabályozók sorra próbálnak leszámolni a techcégek versenyellenes gyakorlataival, és sokszor hallani a vádat, hogy a techóriások visszaélnek erejükkel, és a saját platformjaikon keresztül a saját alkalmazásaikat próbálják előtérbe helyezni és előnyben részesíteni, hátrébb szorítva a versenytársakat.

Nem ez az első alkalom egyébként, hogy az Apple az Analysis Group jelentésére támaszkodik, korábban az App Store jutalékrendszerének védelmét támogatták meg a közgazdászok adataival.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról