Szerző: Koi Tamás

2022. augusztus 19. 13:14

Mérföldkőhöz ért a streaming nézettség

Első alkalommal fordult elő, hogy a világ egyik, tévés tartalom szempontjából legmeghatározóbb piacán megelőzte a streaming tartalomfogyasztás a hagyományos kábeltévét.

Dörzsölgethetik a tenyerüket, akik a lineáris televíziózás halálára fogadnak, melyet szerintük a streaming platformok megerősödése majd egyeduralkodóvá válása fog elhozni előbb vagy utóbb. Most egy kicsit közelebb került a médiaipar az előbbhöz, miután feljegyezték az Egyesült Államokban az első olyan hónapot, amikor egy átlagos néző több időt töltött streaming tartalmak nézésével, mint kábeltelevíziós lineáris adások fogyasztásával.

A Nielsen közönségmérő legfrissebb, júliusi statisztikái szerint Amerikában az év hetedik hónapjában a legnagyobb streaming platformok, élükön a Netflixszel, a Disney+ -szal, a YouTube-bal és a Huluval a tévé előtt töltött idő összesen 34,8 százalékáért voltak felelősek. szemben a kábeltévé 34,4 százalékával.

nielsen_streaming

Kafka és CI/CD alapozó online képzéseket indít a HWSW!

Ősszel 6 alkalmas, 18 órás Kafka és CI/CD alapozó képzéseket indít a HWSW. Most early bird kedvezménnyel jelentkezhetsz!

Kafka és CI/CD alapozó online képzéseket indít a HWSW! Ősszel 6 alkalmas, 18 órás Kafka és CI/CD alapozó képzéseket indít a HWSW. Most early bird kedvezménnyel jelentkezhetsz!

A Nielsen külön méri a "broadcast"-alapú tartalmakat (ide tartozik gyakorlatilag minden sugárzott műsor, függetlenül attól hogy műholdas vagy földfelszíni sugárzással továbbítják), mely júliusban 21,6%-on állt, vagyis a lineáris tévé azért összességében még így is magabiztosan vezet a streaming előtt, jóllehet a piaci átrendeződés jelei már a fentiek révén erősen megmutatkoznak.

A streaming erősödése és a kábeltévés nézettség csökkenése alapvetően két, egymásnak ellenható jelenségnek köszönhető. Egyrészt streaming fronton a július kifejezetten erősnek számított, különösen a Netflix háza táján, ahol a kultikus Stranger Things negyedik évada ért véget a hónapban. Másfelől a sportközvetítések száma júliusban jelentősen visszaesett, ez pedig csökkentette az élő sporteseményekre hagyományosan sokat építő lineáris tévéplatformok nézettségét.

Bár az év hátralévő részében az arány - részben éppen a sportműsorok ősztől várható beindulásának köszönhetően - változhat, a mostani mérföldkő növelheti az online platformok népszerűségét a tartalomtulajdonos és produkciós cégek körében, mely azt eredményezheti, hogy a streaming platformokra szánt tartalmak gyártásába még több pénzt pumpálnak az iparági szereplők.

Ez a hír nem mellesleg a legjobbkor jön az egész streaming iparág számára, mely a pandémia lecsengése után látványosan keresi önmagát, illetve bizonyos szereplők komoly kihívásokkal küzdenek az újabb nézők elérése kapcsán.

A legnagyobb hazai IT kutatás adatfelvétele elindult, idén már AI kérdéssorral. Kérjük, szánj pár percet rá, ez közös érdekünk, hiszen enélkül nehéz meghozni technológiai vagy karrier döntéseket! A válaszadás anonim, illetve elérhetőek a korábbi évek eredményei is.

a címlapról

PEBBLE

2

Végleges az új Pebble órák dizájnja

2025. augusztus 15. 12:30

A márka visszakapta saját nevét, így Core 2 Duo helyett Pebble 2 Duo, a Core Time 2 helyett pedig Pebble Time 2 néven érkeznek az új órák, és véglegesek a specifikációk is.