Szerző: Koi Tamás

2022. augusztus 19. 13:14

Mérföldkőhöz ért a streaming nézettség

Első alkalommal fordult elő, hogy a világ egyik, tévés tartalom szempontjából legmeghatározóbb piacán megelőzte a streaming tartalomfogyasztás a hagyományos kábeltévét.

Dörzsölgethetik a tenyerüket, akik a lineáris televíziózás halálára fogadnak, melyet szerintük a streaming platformok megerősödése majd egyeduralkodóvá válása fog elhozni előbb vagy utóbb. Most egy kicsit közelebb került a médiaipar az előbbhöz, miután feljegyezték az Egyesült Államokban az első olyan hónapot, amikor egy átlagos néző több időt töltött streaming tartalmak nézésével, mint kábeltelevíziós lineáris adások fogyasztásával.

A Nielsen közönségmérő legfrissebb, júliusi statisztikái szerint Amerikában az év hetedik hónapjában a legnagyobb streaming platformok, élükön a Netflixszel, a Disney+ -szal, a YouTube-bal és a Huluval a tévé előtt töltött idő összesen 34,8 százalékáért voltak felelősek. szemben a kábeltévé 34,4 százalékával.

nielsen_streaming

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

A Nielsen külön méri a "broadcast"-alapú tartalmakat (ide tartozik gyakorlatilag minden sugárzott műsor, függetlenül attól hogy műholdas vagy földfelszíni sugárzással továbbítják), mely júliusban 21,6%-on állt, vagyis a lineáris tévé azért összességében még így is magabiztosan vezet a streaming előtt, jóllehet a piaci átrendeződés jelei már a fentiek révén erősen megmutatkoznak.

A streaming erősödése és a kábeltévés nézettség csökkenése alapvetően két, egymásnak ellenható jelenségnek köszönhető. Egyrészt streaming fronton a július kifejezetten erősnek számított, különösen a Netflix háza táján, ahol a kultikus Stranger Things negyedik évada ért véget a hónapban. Másfelől a sportközvetítések száma júliusban jelentősen visszaesett, ez pedig csökkentette az élő sporteseményekre hagyományosan sokat építő lineáris tévéplatformok nézettségét.

Bár az év hátralévő részében az arány - részben éppen a sportműsorok ősztől várható beindulásának köszönhetően - változhat, a mostani mérföldkő növelheti az online platformok népszerűségét a tartalomtulajdonos és produkciós cégek körében, mely azt eredményezheti, hogy a streaming platformokra szánt tartalmak gyártásába még több pénzt pumpálnak az iparági szereplők.

Ez a hír nem mellesleg a legjobbkor jön az egész streaming iparág számára, mely a pandémia lecsengése után látványosan keresi önmagát, illetve bizonyos szereplők komoly kihívásokkal küzdenek az újabb nézők elérése kapcsán.

a címlapról