Szerző: Koi Tamás

2022. augusztus 19. 13:14

Mérföldkőhöz ért a streaming nézettség

Első alkalommal fordult elő, hogy a világ egyik, tévés tartalom szempontjából legmeghatározóbb piacán megelőzte a streaming tartalomfogyasztás a hagyományos kábeltévét.

Dörzsölgethetik a tenyerüket, akik a lineáris televíziózás halálára fogadnak, melyet szerintük a streaming platformok megerősödése majd egyeduralkodóvá válása fog elhozni előbb vagy utóbb. Most egy kicsit közelebb került a médiaipar az előbbhöz, miután feljegyezték az Egyesült Államokban az első olyan hónapot, amikor egy átlagos néző több időt töltött streaming tartalmak nézésével, mint kábeltelevíziós lineáris adások fogyasztásával.

A Nielsen közönségmérő legfrissebb, júliusi statisztikái szerint Amerikában az év hetedik hónapjában a legnagyobb streaming platformok, élükön a Netflixszel, a Disney+ -szal, a YouTube-bal és a Huluval a tévé előtt töltött idő összesen 34,8 százalékáért voltak felelősek. szemben a kábeltévé 34,4 százalékával.

nielsen_streaming

AI az IT-ban: ennek már fele sem tréfa

Június 16-án érkezik az idei első kraftie meetup!

AI az IT-ban: ennek már fele sem tréfa Június 16-án érkezik az idei első kraftie meetup!

A Nielsen külön méri a "broadcast"-alapú tartalmakat (ide tartozik gyakorlatilag minden sugárzott műsor, függetlenül attól hogy műholdas vagy földfelszíni sugárzással továbbítják), mely júliusban 21,6%-on állt, vagyis a lineáris tévé azért összességében még így is magabiztosan vezet a streaming előtt, jóllehet a piaci átrendeződés jelei már a fentiek révén erősen megmutatkoznak.

A streaming erősödése és a kábeltévés nézettség csökkenése alapvetően két, egymásnak ellenható jelenségnek köszönhető. Egyrészt streaming fronton a július kifejezetten erősnek számított, különösen a Netflix háza táján, ahol a kultikus Stranger Things negyedik évada ért véget a hónapban. Másfelől a sportközvetítések száma júliusban jelentősen visszaesett, ez pedig csökkentette az élő sporteseményekre hagyományosan sokat építő lineáris tévéplatformok nézettségét.

Bár az év hátralévő részében az arány - részben éppen a sportműsorok ősztől várható beindulásának köszönhetően - változhat, a mostani mérföldkő növelheti az online platformok népszerűségét a tartalomtulajdonos és produkciós cégek körében, mely azt eredményezheti, hogy a streaming platformokra szánt tartalmak gyártásába még több pénzt pumpálnak az iparági szereplők.

Ez a hír nem mellesleg a legjobbkor jön az egész streaming iparág számára, mely a pandémia lecsengése után látványosan keresi önmagát, illetve bizonyos szereplők komoly kihívásokkal küzdenek az újabb nézők elérése kapcsán.

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról

Hirdetés

AI az IT-ban: ennek már fele sem tréfa

2025. június 14. 20:57

Az AI technológiai és munkaerőpiaci hatásai az informatikában (2025) címmel érkezik az idei első kraftie meetup június 16-án.