:

Szerző: Dömös Zsuzsanna

2022. július 28. 09:10

Az Alphabetbe is belekapott a gazdasági ellenszél

A cég idei második negyedévét a Google reklámbevételei húzták fel, miközben lelassult a továbbra is veszteséges Google Cloud növekedése.

A Google anyavállalat Alphabet közzétette második negyedéves jelentését, mely azt mutatja, hogy az internetes óriáscég viszonylag ellenálló a lassuló tempót mutató reklámpiacon, viszont több helyen elmaradt az elemzői várakozástól, és az elmúlt két év legvisszafogottabb növekedési tempóját produkálta - a válság láthatóan itt van. A társaság 69,69 milliárd dolláros bevételről számolt be 13 százalékos növekedéssel (az egy évvel korábbi 62 százalékhoz képest), míg az elemzők 69,9  milliárd dollárra számítottak. A nettó profit 16 milliárd dollár lett, ami viszont kevesebb a tavalyi év azonos időszakában produkált 18,52 milliárd dollárnál. A jelentés napokkal azután jelent meg, hogy a Snap katasztrofális negyedéves eredményekről számolt be, hozzátéve, hogy lassítani kívánja a munkaerő-felvételt. A Snappel ellentétben az Alphabet részvényei enyhén emelkedtek a számok megjelenése után.

A Google hirdetési üzletága, különösen a keresőhöz kapcsolódó reklámok húzták fel a negyedévet, a részleg átvészelte a marketingkiadások zuhanását, amit a kisebb versenytársak, így a Snap és a Twitter látványosabban éreztek meg. Az egy évvel korábbihoz képest a hirdetési bevételek 12 százalékos növekedése 56,3 milliárd dollárt jelentett, ami az Alphabet bevételének 81 százalékát teszi ki. Ebből a Google kereső 40,7 milliárd dollárt hozott a konyhára 14 százalékos növekedéssel, főleg az utazási és kiskereskedelmi témájú kereséseknek köszönhetően.

google_cloud

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét!

A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét! A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Annak ellenére, hogy a Google összességében hirdetések terén jó eredményt produkált, a YouTube 7,34 milliárd dolláros hirdetési bevételt termelt, elmaradva várt 7,52 milliárdtól, bár ez növekedést jelent a tavalyi 7 milliárd dollárhoz képest. A videóplatformot egyre nagyobb nyomás alá helyezik a riválisok, főleg a ByteDace által birtokolt TikTok.

Az Amazon és a Microsoft uralta harcmezőn próbálkozó cloud részleg továbbra sem hoz nyereséget, és láthatóan nem térülnek meg a belétolt összegek: a második negyedévben 6,28 milliárd dollár bevételt termelt (6,41 milliárd dollár helyett) 36 százalékos növekedéssel, és 858 millió dolláros veszteséget könyvelt el, ami a tavalyi év azonos időszakában 591 millió dollár volt. Pichai szerint a felhőpiac még mindig formálódik, és továbbra is nagy lehetőségeket látnak benne. A Microsoft kedden egyébként arról számolt be, hogy az Azure-ból és más felhőszolgáltatásokból származó bevétele 40%-kal nőtt ebben az időszakban.

A Google még mindig jelentős készpénzkészlettel rendelkezik, 125 milliárd dollár készpénzt és azzal egyenértékű eszközt birtokol, ami viszont az elmúlt negyedévekben rendre csökkent, első negyedév végén még 134 milliárd dollár volt a keresőcég kezében. Az Alphabet természetesen továbbra is fogva tartja a féket, és átmenetileg szünetelteti a toborzást. Sundar Pichai vezérigazgató a befektetőknek tartott gyűlésen a bizonytalan gazdasági környezet mellett a hirdetők költéseinek visszaesését emelte ki, hozzátéve, hogy a Google továbbra is befektet, de megfontoltan.

A cégnek a következő negyedévben számos perrel és a szabályozók oldaláról érkező fenyegetőzéssel is szembe kell néznie, köztük az online hirdetési piac leuralásával kapcsolatos szövetségi trösztellenes perrel, amivel kapcsolatban az elkövetkező hetekben várhatók fejlemények.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 27. 04:17

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.