:

Szerző: Koi Tamás

2022. június 17. 11:11

A Snap is a havi előfizetés felé menekül

A Telegram után egy másik népszerű, üzenetküldőből kinőtt közösségi platformnál is megjelenhet rövidesen a havi előfizetéses konstrukció.

Teszteli havi előfizetéses rendszerben nyújtani kívánt új szolgáltatásait a Snapchat platformot üzemeltető Snap, mely a hasonló profilú Telegram után csatlakozhat azokhoz a közösségi szolgáltatásokhoz, melyek havi díjas prémium csomagokkal próbálják növelni bevételeiket. A Snapchat esetében ugyanakkor egyelőre kevesebb a konkrétum, de jelen helyzetben rendkívül meglepő lenne, ha visszakozna a cég a tervektől.

A kiszivárgott információk alapján Snapchat Plusnak nevezett konstrukció néhány kisebb funkcionális és kozmetikai változást eredményezhet majd azoknak, akik kifizetik érte a tervezett 4,59 eurós havi, vagy 45,99 eurós éves díjat. Így például ki lehet majd jelölni az applikációban egy első számú barátot (legjobb barát), az előfizetők emellett hozzáférhetnek exkluzív Snapchat ikonokhoz, valamint statisztikához juthatnak arról, hogy egyes sztorikat hány ismerős tekintett meg.

snapchat_ios

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét!

A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét! A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

A Snapchat mellett a Telegram is a fizetős opció bevezetésén dolgozik, utóbbinál a Telegram Premium előfizetés indulása még ebben a hónapban esedékes. A két cégen kívül előfizetéses konstrukcióval jelent meg tavaly év végén a Twitter is (Twitter Blue).

Az új bevételszerzési lehetőség a Snap esetében lényeges szerephez juthat, hiszen a céget meglehetősen érzékenyen érintette az iOS 14.5-ös verziójával megjelent új adatvédelmi beállítások, melyek lehetőséget adtak az Apple készülékek felhasználóinak arra, hogy az appokon belüli tevékenység nyomonkövetését tiltsák. 

A cég vezetői tavaly októberben, a 2021-es harmadik negyedévi pénzügyi eredmények közzététele során elismerték, hogy bár minden lehetséges módon igyekeztek felkészülni a hirdetési szolgáltatást vastagon érintő változásokra, azok a vártnál is súlyosabb következményekkel jártak, és ha ez nem lenne elég, az iOS új adatvédelmi beállításai révén még borúlátóbb jövő vár a szegmensre. 

Bár a Snap negyedéves árbevétele akkor látszólag hibahatáron belül, az előrejelzett 1,1 milliárd dollárhoz képest 1,07 milliárd dollárra csökkent, pusztán a fenti bejelentés hatására több mint 20%-ot zuhantak a társaság papírjai.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 26. 13:31

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.