:

Szerző: Koi Tamás

2022. április 29. 11:18

Satufék lett az Amazon száguldásának a vége

Vége a járványidőszaknak, ezzel párhuzamosan vége a világ legnagyobb e-kereskedőjének számító Amazon szárnyalásának is. A cég az első negyedévben a tavalyi száguldáshoz képest szabályosan rátaposott a fékre.

Hogy egy év alatt milyen óriásit tud változtatni a gazdasági környezet bizonyos szegmensek működésén, azt jól jelzi a világ legnagyobb e-kereskedőjének számító Amazon első negyedéves mélyrepülése, melyet egy évvel ezelőtt a pandémia legsúlyosabb időszakában még óriási szárnyalás előzött meg.

Bár a cég első negyedéves árbevétele elérte a tekintélyt parancsoló 116,4 milliárd dollárt, mindez csak 7%-os növekedést jelentett az egy évvel korábbi időszakhoz képest. A CNBC elemző írása szerint a növekedés mértékének lassulását jól jelzi, hogy a társaság negyedéves árbevétele húsz éve nem nőtt ilyen alacsony mértékben, nem beszélve arról, hogy egy évvel korábban még rekord szinten, 44%-on állt ez a mutató.

amazon_locker

Egy lépéssel a jelen előtt, itthon már 30 éve (x)

Az Accenture 70 éves krónikája minden tekintetben sikertörténet, kezdve az IT új világának úttörő szerepétől a mai FORTUNE GLOBAL 500 iparági vezető pozícióig.

Egy lépéssel a jelen előtt, itthon már 30 éve (x) Az Accenture 70 éves krónikája minden tekintetben sikertörténet, kezdve az IT új világának úttörő szerepétől a mai FORTUNE GLOBAL 500 iparági vezető pozícióig.

Ha ez nem lenne elég, az Amazon 2015 óta először termelt veszteséget egy háromhónapos időszakban - ezúttal 3,8 milliárd dolláros mínuszba futott a cég, döntően annak köszönhetően, hogy a befektetési portfólió egyik eleme, a Rivian nevű villanyautó-gyártó papírjainak értéke a negyedév során a felére zuhant. Az Amazon csak ennek az egy tételnek köszönhetően 7 milliárd dollárt veszített az első negyedévben.

A cég a lehangoló eredményeket mégis elsősorban a makrogazdasági környezet kedvezőtlenebbé válásának számlájára írta, így elsősorban az orosz-ukrán háború másodlagos hatásai érvényesültek a kiskereskedelemi forgalomban is. 

Az Amazon felhős portfóliója, az Amazon Web Services a kiskereskedelmi tevékenységtől függetlenül jól teljesített: a részleg negyedéves árbevétele elérte a 18,44 milliárd dollárt, ami éves szinten több mint 36%-os növekedésnek felel meg, működési profitja pedig ennél is nagyobb mértékben, 57%-kal nőtt, kis mértékben meghaladva ezzel 6,5 milliárd dollárt.

a címlapról