Rosszul jön az Amazonnak a pandémia lecsengése
Az Amazon felhős szolgáltatás-részlege vitte a prímet a cég idei második negyedévében, miközben a kereskedelmi forgalom a pandémia múló hatásának köszönhetően elmaradt a várttól.
A koronavírus világjárvány egyik legnagyobb haszonélvezőinek az e-kereskedelmi cégek számítanak, hiszen a lezárások hatására a tömegeknek nem maradt más választásuk, mint online megvásárolni azon termékek jelentős részét, melyekért korábban a boltokba jártak. A járványhelyzet enyhülése és a fokozatos nyitások éppen ezért lassulást vetítenek előre az online kereskedelem számára.
Ez a folyamat nyomta rá a bélyegét a világ legnagyobb e-kereskedelmi cégének, az Amazonnak a működésére, mely az idei második negyedévben 27%-kal, 113 milliárd dollárra tudta növelni árbevételét, ezzel alulmúlva az előzetes, 115 milliárd dolláros elemzői becsléseket.
Rust? Kubernetes? FinOps? Melyiket válasszam? Egy jó karrierdöntéshez sok apróság szükséges. Egy alapos hazai technológiai körkép azoban még hiányzott. Végre van ilyen, és a 21. kraftie adásban kidumáltuk.
A forgalomnövekedés lassulása itt az első negyedévvel összevetve beszédes, az év első három hónapjában még éves szinten 44%-os növekedést tudott felmutatni a vállalat. A kilátások ráadásul rövidtávon sem jobbak: a cég a harmadik negyedévben már csak 16%-os növekedést vár.
A cég ezzel együtt nyereségesség szempontjából fennállásának második legjobb negyedévét zárta június végén, miután a profit 48%-kal, 7,8 milliárd dollárra nőtt.
A vállalat legjobban teljesítő üzletága a második negyedévben a felhőszolgáltatásokat kínáló Amazon Web Services (AWS) volt, mely felülmúlva az előzetes elemzői várakozásokat 37%-os forgalomnövekedéssel 14,8 milliárd dollárt hozott a konyhára.
Mindez megindokolhatja, hogy miért éppen az AWS részleg korábbi vezetője, Andy Jassy került a cég élére július 5-én, amikor Jeff Bezos, az Amazon alapítója leköszönt a vezérigazgatói pozícióból.