Szerző: Koi Tamás

2022. április 8. 13:25

A Vodafone is felül a V2X-vonatra

A Vodafone Csoport is beszállt a többnyire az autonóm autózás kapcsán emlegetett V2X (Vehicle to Everything) kommunikációs megoldások fejlesztésébe, ráadásul a cég már a saját platformjának induláskor is az iparág egyik meghatározó szereplőjeként tekint magára.

Március végén bejelentette saját, Vehicle-to-Everything (V2X) platformját a Vodafone - az angol Safer Transport for Europe Platform alapján STEP-nek rövidített megoldás célja, hogy a közlekedőket közvetlenül összekapcsolja a közlekedési hatóságokkal és egymással, lehetővé téve ezáltal a biztonsági információk, veszélyjelzések és friss forgalmi információk valós idejű megosztását, függetlenül attól, hogy milyen rendszert vagy járműbe épített eszközt használnak.

A rendszer további célja az adatok széttöredezettségének és az elkülönítve tárolt információk problémájának kiküszöbölése, amelyek jelenleg az útját állják annak, hogy a hálózati eléréssel rendelkező járművek és a közlekedés egyéb résztvevőitől származó adathalmazt a közlekedésbiztonság javításának szolgálatába állítsák.

v2x_voda

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

A rendszer nyitott, iparági szabványokra épülő, felhőalapú felületként lehetővé teszi a szereplők – szabályozószervek, közlekedési hatóságok, járműgyártók, mobilitási szolgáltatók és egyéb mobilhálózat-üzemeltetők – kiterjedt rendszerének együttműködését a közúti biztonság további javítása érdekében, egész Európában. Indulásakor a STEP arra lesz képes, hogy a járműbe épített különböző rendszereken és navigációs alkalmazásokon keresztül megkönnyítse a biztonsági üzenetek és a közúti üzemeltetők által kiadott legfrissebb információk továbbítását a sávlezárásokról, sebességkorlátozásokról, valamint a még előttünk álló útszakaszon bekövetkezett közlekedési eseményekről.

A STEP ezenfelül alkalmas lehet az úthálózat modellezésére is biztonságos, anonimizált és összesített járműpozíciós adatok felhasználásával - állítja a szolgáltató

A Vodafone, a Nokia és a Commsignia együttműködésével tavaly nyár óta Nagy-Britanniában fejlesztett platform a Vodafone saját, autós közlekedéshez készülő applikációján keresztül válhat majd elérhetővé az idei év során.

A távközlési cégek nem véletlenül igyekeznek fogást találni ezen a piacon, a V2X szabványosítási eljárása - akkor még 4G-alapokon - egészen 2016-ig nyúlik vissza, ám az 5G-érával az előző évtized végétől kezdődően a kezdeti, meglehetősen harmatos próbálkozásokat - papíron legalábbis - ígéretes kezdeményezések követték. Így hasonló kísérletek indultak a Vodafone Csoport mellett a Telecom Italia-nál, a Telefónicanál és a BT/EE-nél is, ezzel párhuzamosan a nagy hálózati eszköz-beszállítók, így az Ericsson, a Nokia és a Huawei is gőzerővel dolgozik saját V2X hálózati megoldásain.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról

AKROBATA

5

Elrajtolt az Adobe AI asszisztense

2024. április 17. 12:40

Előfizetéses modellben használható az AI Assistant, ami a cég PDF-szerkesztőjébe és olvasójába épül be.