Szerző: Koi Tamás

2022. január 4. 12:10

Visszalőtték az amerikai szolgáltatók az 5G-s bővítést

Az eredetileg is egy hónappal elhalasztott rajthoz képest is két hét további csúszással kapcsolja be az Egyesült Államok két legnagyobb mobilszolgáltatója, az AT&T és a Verizon az 5G szolgáltatást az újonnan megszerzett C-sávban. A cégek az utolsó pillanatig hezitáltak, ám végül engedtek a közlekedési miniszter és a légügyi hatóság kérésének, mely a légiközlekedés zavartalan működésének biztosítását kérte a felektől.

Az utolsó utáni pillanatban visszalőtte a két legnagyobb amerikai mobilszolgáltató, az AT&T és a Verizon az 5G-s cellák bekapcsolását az úgynevezett C-sávban, ezzel eleget téve a közlekedési miniszter és a helyi légügyi hatóság, a Federal Aviation Administration (FAA) kérésének. A rajtot eleve egy hónappal korábbra tervezte a két cég, a várakozási időszakot most további két héttel toldották meg, valamint mindkét fél vállalta, hogy a következő hat hónapban ötven amerikai repülőtér körzetében korlátozzák az adóteljesítményt.

Az amerikai légiközlekedési ipar prominens szereplői és a távközlési szolgáltatók közt feszülő érdekellentét december közepén kapott komolyabb sajtóvisszhangot, amikor az FAA új légibiztonsági ajánlására hivatkozva a nagy amerikai légitársaságok, valamint a Boeing és az Airbus képviselői megkongatták a vészharangot. 

plane_landing

Hány adag sültkrumplit bír el 25 Kubernetes klaszter? (x)

Globálisan napi akár 2,5 millió rendeléssel is megbirkóznak az RDI Hungary által fejlesztett háttérrendszerek és mobilalkalmazások.

Hány adag sültkrumplit bír el 25 Kubernetes klaszter? (x) Globálisan napi akár 2,5 millió rendeléssel is megbirkóznak az RDI Hungary által fejlesztett háttérrendszerek és mobilalkalmazások.

Az iparági szereplők álláspontja szerint a 3,7-3,98 GHz-es frekvencián működő rádiófrekvenciás magasságmérők használata során zavaró interferencia léphet fel a C-sávban üzemelő mobilkommunikációs hálózatokkal, ez pedig végeredményben veszélyeztetheti a megközelítési manővereket és a landolást egyes repülőterek körzetében.

A távközlési cégek szerint ugyanakkor a C-sávban üzemelő hálózatok jól megférnek a repülőterek által használt RADALT berendezésekkel, az FAA által jelzett problémát sokkal inkább ez utóbbi berendezések működésének hiányos szabályozása (teljesítményszabályozás, védősávok nem megfelelő használata) okozza - állítják távközlési szakértők.

A légügyi hatóság a következő fél évet most arra használhatja fel, hogy rendezze e hiányosságokat, így az európai légtérnél alkalmazottakhoz hasonlóan biztonságos feltételeket teremtsen a rádiójellel működő magasságmérő műszerek használatához a polgári légiközlekedésben.

Kubernetes képzéseinket már közel 300 szakember végezte el. A nagy sikerre való tekintettel a tanfolyamot aktualizált tananyaggal június 18-án újra elindítjuk! A 8 alkalmas, élő képzés képzés órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról